آخرین آمار از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، 291 نفر بهبود یافتند

به گزارش مجله عکسفا، آخرین آمار ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور اعلام شد.

آخرین آمار از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، 291 نفر بهبود یافتند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان قطعی کووید 19 در ایران اطلاع داد و گفت: آخرین یافته های آزمایشگاهی در کل بالغ بر 523 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید 19 را در کشور ظرف 24 ساعت گذشته نشان می دهد که متاسفانه از این موارد 12 تن نیز جان باختند.

به گفته وی در مجموع تا کنون 1501 نفر ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید ثبت شده است که متاسفانه 66 نیز جان باختند.

وی تعداد بهبودیافتگان این بیماری 291 تن خاطرنشان کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی 24 ساعت گذشته در استان تهران 225 مورد جدید، قم 62 مورد، گیلان 53 مورد، اصفهان 23 مورد، مرکزی 18 مورد، قزوین 18 مورد، خراسان رضوی 6 مورد، فارس 8 مورد، کرمانشاه یک مورد، مازندران 12 مورد، البرز 10 مورد، هرمزگان 7 مورد، خوزستان 12 مورد، سیستان و بلوچستان یک مورد، آذربایجان غربی 4 مورد، ایلام 2 مورد، خراسان جنوبی 3 مورد، کرمان 2 مورد و یزد یک مورد جدید قطعی ابتلا به کووید 19 ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آزمایشگاه های کشوری تشخیص کروناویروس، گفت: از سه آزمایشگاه در سطح تهران امروز به 22 آزمایشگاه در سراسر رسیده ایم که سبب شده آمارهایمان به روز باشد. اکنون آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه 1200 تست انجام دهد و خوشبختانه در به روزرسانی انجام تست موقعیت مناسبی داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه گاهی آمار متناقضی از استان ها بیان می گردد، اظهارکرد: با راه اندازی آزمایشگاه هایی در سراسر کشور تست غربالگری انجام می گردد در صورتی که تست غربالگری به همراه علائم بیماری مثبت باشد آن ها به عنوان بیمار مثبت تلقی و درمان شروع می گردد، اما برای قطعی شدن جواب آزمایش، این آزمایش ها به تهران ارسال و آمار قطعی اعلام می گردد.

وی با تاکید بر پرهیز از عبور و مرور غیر ضروری در سطح شهر ها توضیح داد: 70 درصد مراجعان به بیمارستان ها به دلیل ترس و وحشت ایجاد شده از بیماری به بیمارستان مراجعه می نمایند حتی اگر فرد به کرونا مبتلا باشد تا 80 درصد احتیاج به بستری در بیمارستان برایش وجود ندارد و با استراحت و درمان در منزل بیماری کنترل خواهد شد. آنچه نگران نماینده است عدم پیروی از قوانین بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 794

به "آخرین آمار از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، 291 نفر بهبود یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، 291 نفر بهبود یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید