آشنایی با نکات سلامتی در سفرهای دریایی

به گزارش مجله عکسفا، بشر امروزی می تواند برای انجام سفر خود از انواع و اقسام وسایل مسافرتی استفاده نماید. با اینکه عده بسیاری زیادی از گردشگران و مسافران دنیا ترجیح می دهند برای سفر به نقاط دورتر از هواپیما و سفر هوایی برای مسافرت خود بهره مند شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکنه به مقصد مورد علاقه شان دست پیدا کنند اما در این بین کسانی هستند که خیلی زمان رسیدن به مقصد مورد نظرشان برایشان اهمیت ندارد و صرفا به دنبال زیبایی های موجود در جهت سفر خود هستند که خوب قطعا دریا از زیبایی بی حد و حصری برخوردار است. سفر برای چنین کسانی در حقیقت به مفهوم رسیدن به مقصد مشخصی نیست و صرفا با خارج شدن از خانه سفر و ماجراجویی برای این گونه از گردشگران شروع می گردد. پس اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که عاشق انجام سفرهای دریایی با کشتی و یا قایق های مسافرتی هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا شما را با نکات سلامتی در سفرهای دریایی آشنا نماییم.

آشنایی با نکات سلامتی در سفرهای دریایی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا ارزان قیمت با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

مواردی مهم در انجام سفرهای دریایی

سفر کردن به وسیله جریان های آبی در کنار بهره مندی از لذت های منحصر به فرد و کسب کردن تجربه های ناب دارای محدودیت هایی است که البته شرکت های کشتیرانی در سراسر جهان نیز بیکار ننشسته و پیوسته به دنبال تامین امکانات رفاهی بیشتر برای مسافران خود هستند. با تمام این ها، بقای سلامت جسمانی شما در هر نوع سفری از جمله مواردی مهم و لازم است که بایستی پیش از هر کسی، به فکر میزان سلامت بدنتان باشید! یادتان باشد در بسیاری از کشتی های بزرگ مسافرتی و همچنین کروزهای تفریحی، در درون کشتی بخشی به عنوان داروخانه دیده می گردد که شما قادر خواهید بود در صورت بروز مشکل در خود فورا داروی مورد احتیاجتان را با قیمتی هرچند چندین برابری تهیه نموده و مصرف کنید. ناگفته نماند یکی از شروط انجام سفرهای دریایی، توجه به حضور و یا عدم حضور پزشک و کادر معالجاتی در داخل کشتی ها است که باز حتی در صورت وجود آنان نیز باز این شما هستید که بهتر است پیش از آغاز سفر دریایی تان با نکات سلامتی مهمی آشنایی پیدا نمایید.

مراجعه به پزشک قبل از انجام سفر

از نکات سلامتی در سفرهای دریایی و همچنین هر نوع سفر زمینی و هوایی دیگر، رجوع به پزشک مربوطه جهت معاینه و اطمینان از سلامت جسمانی و روحی است و بهتر است هر گردشگر و مسافری حتما پیش از انجام سفر خود، این کار را انجام دهد تا در صورت عدم وجود هیچگونه مسئله ای بتواند با آسودگی خاطر بیشتری به فکر لذت بردن از کلید زدن برنامه مسافرتی خود باشد. شایان به ذکر است در صورت مراجعه به پزشک و ارائه شرایط سفر آینده خود به او، می توانید از وی برای انجام سفر دریایی تان قرص ضد دریازدگی و یا در صورت سفر به نقاط خاصی از جهان که احتمال وجود بیماری های خطرناکی در آن هست، خود را واکسینه نموده و به این طریق سلامت خود را حفظ کنید.

تامین آب مورد احتیاج بدن

جالب است حتی در عالمی از آب هم باید به فکر تامین آب مورد احتیاج بدن خود باشید. همیشه یادتان باشد چه در خانه و ساکن باشید و چه در جنب و جوش و سفر، باید هر روز به مقدار مناسبی آب آشامیدنی که عاری از هرگونه میکروب و کثیفی باشد را مصرف کنید تا به این طریق شرایط جسمانی خود را همیشه در حالتی نرمال قرار دهید. آب مایع حیات است و ضرورت استفاده از این مایع بی رنگ و بدون بو در طول هر نوع سفری چه هوایی باشید و چه زمینی و دریایی از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار خواهد بود. همچنین مسافران دریایی توجه داشته باشند که نوشیدن و یا همراه بردن هر نوع نشیدنی در طول انجام سفرهای دریایی مجاز نبوده و شرکت های کشتیرانی همچون خطوط هواپیمایی از قوانین خاص و جدی در این خصوص برخوردار هستند. ناگفته نماند اگر به دنبال حفظ سلامت خود هستید، بایستی حتی از نوشیدن یک پیک نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی الکل هم اجتناب نمایید.

کنترل مشکل دریازدگی

یکی از بدیهی ترین مشکلاتی که برای مسافران دریایی خصوصا آن هایی که برای نخستین بار از کشتی و دریا برای رسیدن به مقصد مورد نظرشان استفاده می نمایند، احتمال ایجاد شرایط دریازدگی است که البته برای رفع این مشکل راه های زیادی دیده می شوند که شاید برجسته ترین آن، استفاده از قرص های ضد دریازدگی محسوب گردد. با این حال شما می توانید با همراه داشتن عینک های مخصوص دریازدگی، منحرف کردن ذهنتان به چیزهای جذاب جهت فراموشی حس و حال داخلی تان و همچنین دراز کشیدن و انجام فرآیند دم های کوتاه و بازدهم های عمیق تا حد زیادی به رفع شدن این مشکل در طول سفرتان یاری نمایید. از قلم باز نماند در سفرهای دریایی بایستی قدری زمان به بدنتان جهت سازگاری با شرایط مسافرت بدهید و اگر بعد از گذشت زمانی نسبتا بلند همچنان درگیر دریازدگی بودید، توصیه می کنیم به پزشک حاضر در کشتی های مسافرتی حتما مراجعه کنید.

دقت در سلیقه غذایی

از دیگر نکات سلامتی در سفرهای دریایی، توجه به خورد و خوراک یا بهتر است بگوییم دقت در سلیقه غذایی تان است که هم سبب بهبود کلی شرایط جسمانی و روحی تان خواهد شد و هم از بروز مشکلاتی همچون دریازدگی تا حد زیادی جلوگیری بعمل می آورد. برای این منظور یادتان باشد حتی المقدور از میل کردن غذاهای سنگین، چرب و حجیم خودداری نموده و از طرفی اجازه ایجاد گشنگی در طول سفر دریایی تان را از خود بگیرید تا دچار ضعف و تهوع نشوید. ناگفته نماند بهتر است در همان لحظات نخست سوار شدن به کشتی و یا حرکت قایق، سطح قند خونتان را با خوردن یک شکلات و یا آبنبات شیرین بالا نگه دارید.

از شستن دست ها غافل نشوید!

یکی دیگر از نکات سلامتی در سفرهای دریایی که اتفاقا همیشه به انجام و توجه نمودن به آن نیز سفارش شده است، شستن مرتب و تمیز دست ها است. یادتان باشد شما در حال اجرا سفر با وسیله ای هستید که همیشه در حال جا به جایی و تردد در سطح آب های آزاد و یا قانونی کشورمان است و به همین خاطر قطعا تمام بخش های داخلی و بیرونی کشتی ها و یا قایق های مسافرتی از میکروب های فراوانی برخوردار هستند و به همین خاطر بهتر است بصورت پیوسته به شستن دست هایتان بپردازید تا مانع از دخول میکروب ها به داخل بدنتان شوید. ناگفته نماند شستشوی دست ها با آب خالی کافی نبوده و بایستی حتما از صابون و یا ژل ضد عفونی نماینده استفاده نمایید.

کلام آخر

در کنار تمام نکات سلامتی گفته شده در بخش قبلی، توصیه اکید داریم در صورت ایجاد شرایط اضطراری در سفرهای دریایی، همیشه نهایت تعامل و همکاری را با خدمه کشتی داشته باشید و حرف های آنان را به دقت گوش کنید و سعی کنید ترس و استرس را که مانع از اتخاذ تصمیم درست به هنگام بحران می گردد را از خود و همچنین دیگر همسفرانتان دور نمایید. استفاده از جلیقه های نجات اصولا در سفرهای دریایی خیلی احتیاج نمی گردد، بدانید که دریا غیر قابل پیش بینی است و به همین خاطر حتی اگر از مدت ها قبل پیوسته شرایط آب و هوایی حاکم در طول جهت آبی سفرتان را نیز آنالیز نموده باشید، باز 1٪ احتمال بروز وقایع پیش بینی نشده وجود دارد که باید خود را برای هر پیش آمدی مهیا نمایید.

مورد آخر از سری نکات سلامتی در سفرهای دریایی، همراه داشتن ابزار مهم از جمله داروهای ضروری در یک کیف کوچکتر و یا کیف دستی همسرتان است؛ زیرا ممکن است مرحله آنالیز و تحویل چمدان های مسافرتی تان تا پاسی از شب نیز بنا به دلایلی طول بکشد و به همین خاطر بهتر است در صورت مصرف داروی خاص و یا تمایل به استفاده از وسیله، آن را در محفظه کوچکتر با خود همراه ببرید. همچنین بعد نیست در بین ابزار سفر همیشه از یک جعبه یاری های اولیه مختصر و مفید نیز بهره گیری نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 581

به "آشنایی با نکات سلامتی در سفرهای دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نکات سلامتی در سفرهای دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید