ادعای تغییر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد در طرح بافت اطراف حرم کذب است

به گزارش مجله عکسفا، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نوشت: مصوبه دو فوریتی شورای پنجم شهر مشهد، کذب بودن ادعا های مطرح شده از سوی شورا و شهرداری ثامن، برای تغییر رویکرد در طرح بافت اطراف حرم را ثابت کرد.

ادعای تغییر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد در طرح بافت اطراف حرم کذب است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شورای اسلامی شهر مشهد در آخرین جلسه علنی خود، طرحی دو فوریتی را به تصویب رسانده که موضوع آن حفظ حقوق عمومی و خصوصی در اصلاح طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر است.

در این طرح دو فوریتی اولا صلاحیت شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصمیم گیری درباره طرح تفصیلی بافت اطراف حرم زیر سوال رفته است و درخصوص اجرای ادامه بلوار شارستان ذکر شده است که عدم اجرای بخش به جامانده شارستان باعث کاهش شدید نقش ترافیکی کل شارستان و ایجاد مشکل برای تردد زائران و مجاوران شده و همچنین عملکرد تونل انرژی و کانال جمع آوری آب های سطحی را مختل می نماید.

همچنین در بند دال این طرح به حقوق مکتسبه اشاره شده و آمده است: تا به امروز حقوق قانونی متعددی برای شهروندان منطقه ثامن ایجاد و تثبیت شده است.

اما با توجه به کوچ اجباری بیش از 70 درصد از ساکنان این منطقه و جایگزینی آنان با سرمایه داران، به نظر می رسد منظور از شورای شهر مشهد از شهروندان منطقه ثامن همین افراد باشد. این امر، شائبه همراهی شورای شهر مشهد با سرمایه گذاران را بیشتر می نماید.

سعید شعرباف، در اینستاگرام خود و در واکنش به این طرح دوفوریتی نوشت:

مصوبه دو فوریتی شورای پنجم شهر مشهد، به روشنی کذب بودن ادعا های مطرح شده از سوی شورا و شهرداری ثامن، برای تغییر رویکرد در طرح بافت اطراف حرم را ثابت و معین کرد که این شورا نیز همگام با انبوه سازان و مرتفع سازان، چیزی جز ادامه طرح طاش با چاشنی تخلفات وسیع را پیگیری نمی نماید و ادعای تغییر رویکرد به سوی مردم و هویت، چیزی جز لفاظی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1186

به "ادعای تغییر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد در طرح بافت اطراف حرم کذب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تغییر رویکرد شهرداری و شورای شهر مشهد در طرح بافت اطراف حرم کذب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید