افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا

به گزارش مجله عکسفا، نتایج یک تحقیقات جدید از افزایش خشونت های مسلحانه در آمریکا در دوران شیوع کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) در این کشور حکایت دارد.

افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا

به گزارش فارس، شبکه خبری ان بی سی با گزارش این خبر اضافه کرد آمارهای مربوط به خشونت با سلاح احتمالاً در پرتو شدت دریافت خشم عمومی از قتل نژادپرستانه جورج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست، شدت هم خواهند گرفت.

این پژوهش که توسط گروه Gun Violence Archive اجرا شده نشان می دهد مرگ و میر بر اثر شلیک سلاح در ماه های میلادی آوریل (16 درصد) و می (15 درصد) در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2019 رشد چشمگیری داشته است.

این در حالی بوده که در این دو ماه آمریکایی ها به دلیل اعمال قرنطینه جهت جلوگیری از شیوع کرونا در خانه مانده اند.

گروه تحقیقاتی Gun Violence Archive گفت: از سال 2013 که ما اقدام به گردآوری داده های مربوط به تیراندازی با تلفات انبوه کردیم بیشترین تعداد این نوع تیراندازی ها (56 مورد) در ماه می 2020 رخ داده است.

تیراندازی با تلفات انبوه مفهومی است که این گروه برای اطلاق به تیراندازی هایی به کار می برد که در جریان آنها به سمت 4 نفر یا بیشتر تیراندازی اجرا شده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند در آمریکا هستند.

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم ترین و اصلی ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می گردد.

داده هایی که سی ان ان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه نموده نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48%) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1013

به "افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید