افزایش 20 درصدی ابتلای به کرونا میان کادر درمان اسپانیا

به گزارش مجله عکسفا، در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، اسپانیا از نظر ابتلای کادر درمانی به این بیماری همه گیر در جایگاه نخست قرار گرفت.

افزایش 20 درصدی ابتلای به کرونا میان کادر درمان اسپانیا

به گزارش روز شنبه نشریه ال پائیس، بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده، اسپانیا از نظر ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا در مقایسه با سایر کشورهای درگیر در جایگاه نخست واقع شده است.

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری ها (ECDC) روز پنجشنبه در گزارشی گفت که 20 درصد از آمار کل افراد مبتلا به کووید-19 در اسپانیا، به کادر درمانی و پرسنل بهداشتی تعلق دارد؛ این در حالی است که این جمعیت در ایتالیا 10 درصد، در آمریکا حدود 3 درصد و در چین به 3.8 درصد می رسد.

وزارت بهداشت اسپانیا دیروز (جمعه) گفت، تعداد کادر درمان مبتلاشده در مقایسه با روز پنجشنبه با 940 مورد افزایش به 35 هزار و 295 نفر رسیده است،آن هم در حالی که این عدد، طبق آمار سه شنبه گذشته از موسسه عالی بهداشتی ایتالیا، به 18 هزار نفر هم نمی رسد.

سازمان دانشگاهی پزشکی اسپانیا (OMC) گفت، آمار بالای ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا ناشی از فقدان تدابیر ایمنی ضروری است که ضامن حفظ سلامت این قشر از جامعه شود؛ کمبود ماسک های بهداشتی و نبود کیت تشخیص کافی، نمونه هایی از مسائل عدیده ای است که موجب تضعیف توان کادر بهداشتی و درمانی برای مقابله با این بیماری همه گیر شده است.

مانوئل کاسکو رئیس اتحادیه پرستاران (SATSE) نیز گفت، کمبود تجهیزات مراقبت شخصی و آزمایش های تشخیصی از اصلی ترین علل افزایش تاثیر ویروس کرونا بر متخصصان نظام سلامت است.

اتحادیه پرستاران اسپانیا با اعلام اینکه به طور تقریبی بین 60 تا 65 درصد افراد مبتلا، پرستاران هستند، نبود امکانات مراقبتی و سوء تدابیر نهادهای نظارتی بهداشتی را در مواجهه با این بحران واقعیتی تاسف برانگیز دانست که موجب شده پرسنل درمانی در مقابل این ویروس بی دفاع باشند.

فرناندو سیمون سخنگوی وزارت بهداشت اسپانیا نیز پیشتر در نشستی خبری گفت، ابتلای کادر درمانی به بیماری همه گیر کرونا، یکی از اصلی ترین نگرانی ها و چالش های دولت است.

اسپانیا این روزها در حالی با گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند که وزارت بهداشت این کشور دیروز گفت، در 24 ساعت گذشته (پنجشنبه تا جمعه) 367 نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند، که این کمترین تعداد از یک ماه گذشته تا به امروز است؛ همچنین در آماری امیدوارکننده برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا در این کشور، تعداد کل بهبود یافتگان (سه هزار و 105 نفر) در یک روز از آمار مبتلایان (2 هزار و 796 نفر) پیشی گرفت.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 219 هزار و 764 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که 22 هزار و 524 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده که بیش از 190 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 930

به "افزایش 20 درصدی ابتلای به کرونا میان کادر درمان اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی ابتلای به کرونا میان کادر درمان اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید