الجزیره: فرانسه مسئولیت آزمایش های هسته ای خود را در صحرای الجزایر برعهده بگیرد

به گزارش مجله عکسفا، یک مقام بلندپایه نظامی الجزایر از فرانسه خواست تا مسئولیت آزمایشهای هسته ای خود را در صحرای الجزایر بپذیرد.

الجزیره: فرانسه مسئولیت آزمایش های هسته ای خود را در صحرای الجزایر برعهده بگیرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس بخش مهندسی جنگ فرماندهی نیروی زمینی الجزایر در تبادل نظر با مجله ارتش وابسته به نیروهای مسلح این کشور گفت: زمانی که فرانسه کشور را تحت استعمار خود داشت، اقدام به 17 آزمایش هسته ای در صحرای الجزایر کرد که به نوشته مورخین این آزمایشها بین سال های 1960 تا 1966 صورت گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بوزید بوقریوه توضیح داد: با گذشت بیش از 60 سال از انجام این آزمایشها ، پاریس نقشه های مربوط به مکان انجام آزمایشهای هسته ای خود را همچنان مخفی نگه داشته است .

وی با بیان اینکه فرانسه از پرداخت غرامت به قربانیان الجزایری آزمایشات هسته ایش خودداری می نماید، تاکید نمود: پاریس باید مسئولیت خود را در قبال انجام آزمایشهای هسته ای در الجزایر بپذیرد.

بوقربوه با اشاره به مصوبه سال 2017 مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص پیمان جدید منع به کارگیری سلاح هسته ای گفت: در این معاهده به صورت آشکار برای اولین بار آمده است، کشورهایی که دارای سلاح هسته ای هستند برای جبران خطاهای گذشته خود باید به قربانیان آزمایشهای هسته ای غرامت پرداخت نمایند.

این معاهده پس از امضای 122 کشور از ژانویه سال 2020 قابلیت اجرایی شدن یافت اما فرانسه ، انگلیس، آمریکا، روسیه و چین آن را رد کردند.

به گفته مقامات الجزایری، آزمایشهای هسته ای فرانسه سبب ایجاد آلودگی تشعشعات اتمی در جنوب الجزایر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1398

به "الجزیره: فرانسه مسئولیت آزمایش های هسته ای خود را در صحرای الجزایر برعهده بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره: فرانسه مسئولیت آزمایش های هسته ای خود را در صحرای الجزایر برعهده بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید