انتقاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از هند

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان گفت اظهارات وزارت خارجه هند در مورد عقب نشینی بسیار تعجب آور است.

انتقاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از هند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به موضع وزارت خارجه هند در مورد تنش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد و ان را جانبدارانه توصیف کرد. لیلا عبد الله اوا سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت: باید تاکید کنم دلیل اصلی بروز مسائل اخیر در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشغال اراضی کشورمان از طریق ارمنستان تا نوامبر سال 2020 می باشد؛ بنابراین تجاوز به مرز های شناخته شده بین المللی جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان اجرا شده است و آذربایجان در حال احیای مرز های شناخته شده خود در سطح بین المللی است.

وی افزود: همانطور که رسماً اعلام کرده ایم ما به تقویت سیستم حفاظت مرزی در خاک کشور خود ادامه خواهیم داد و این فرایند بر اساس نقشه های ترسیم شده خطوط مرزی دو کشور در چهارچوب بیانیه سه جانبه انجام میشود. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت بسیار عجیب است که وزارت خارجه هند که در 30 سال گذشته هیچ فراخوانی برای عقب نشینی نیرو های اشغالگر ارمنی از منطقه ها آذربایجان نداده است، اکنون در مورد عقب نشینی نیرو ها صحبت می کند و روشن است که این بیانیه بدون بررسی دقیق جنبه های مختلف موضوع بیان شده است. ما معتقدیم که احترام متقابل و پایبندی دقیق به این اصول تنها راهکار اختلافات و ایجاد روابط خوب همسایگی به معنای واقعی کلمه است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1674

به "انتقاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید