اولین واکنش پوتین نسبت به گزارش بازرس مولر

به گزارش مجله عکسفا، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه برای اولین بار در واکنش به گزارش تکمیل شده شورای ویژه رابرت مولر درباره مداخله روس ها در انتخابات 2016 آمریکا گفت، مسکو همیشه می گفت که چیزی پیدا نخواهد شد.

اولین واکنش پوتین نسبت به گزارش بازرس مولر

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به خلاصه گزارشی است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا ماه گذشته منتشر شد و در آن آمده است رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات هیچ مدرکی دال بر همدستی کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به دست نیاورده است.

پوتین در مجمع شمالگان در شهر سن پترزبورگ گفت، یافته های مولر برای مسکو قابل پیش بینی بود. او اضافه کرد: اینکه آن (تحقیقات مولر) به این شیوه به انتها می رسد، اینکه از کاه کوه بسازیم، برای ما از همان اول تعیین بود. بارها این را به شما گفته بودم. ما از زمان شروع به کار این کمیسیون بدنام آقای مولر گفتیم که چیزی به دست نخواهد آمد چون هیچ کس بهتر از ما این را نمی داند. روسیه در هیچ انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا دخالت ننموده است. هیچ همدستی ای، آن طور که مولر می گفت، میان ترامپ و روسیه در کار نبود.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، اتهامات همدستی کاملا بی معنا بودند و برای خوراک سیاسی داخلی آمریکا اختراع شدند و بخشی از کشمکش سیاسی داخلی آمریکا بودند.

دادستان کل آمریکا سه شنبه به قانونگذاران اظهار داشت که میخواهد گزارش مولر را ظرف یک هفته منتشر کند. در حالی که گزارش مولر ترامپ را از همدستی با روسیه تبرئه کرد اما روسیه از کوشش برای مداخله در انتخابات 2016 مبرا نشد. آژانس های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که روسیه مداخله داشته است، آن هم به وسیله کمپین هک ایمیلی و تبلیغات سیاسی آنلاین با هدف اختلاف افکنی.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به این سوال که آیا مایل است ترامپ مجددا در انتخابات 2020 پیروز گردد، از اظهارنظر خودداری کرد و به لیستی بلند بالا از اختلافاتش با دولت ترامپ اشاره نمود و گفت مساله احتمال انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات کاملا به مردم آمریکا ربط دارد.

اما پوتین که در گذشته ترامپ را ستایش نموده بود، ابراز امیدواری کرد مسکو و واشنگتن بتوانند با یکدیگر برای حل و فصل اختلافات بسیارشان در عرصه بین المللی، به محض انتها آنچه او بحران سیاسی آمریکا توصیف کرد، همکاری نمایند.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 108

به "اولین واکنش پوتین نسبت به گزارش بازرس مولر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش پوتین نسبت به گزارش بازرس مولر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید