ایران و کانادا سریال انیمیشن می سازند، زندگی فانتزی حیوانات در دهکده شادی

به گزارش مجله عکسفا، مرکز مطالعات و فراوریات انیمیشن حوزه هنری با همکاری یک شرکت کانادایی سریال انیمیشن دهکده شادی را فراوری می نماید.

ایران و کانادا سریال انیمیشن می سازند، زندگی فانتزی حیوانات در دهکده شادی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارشگروه وبگردی خبرنگاران، سید مسعود صفوی مدیر مرکز مطالعات و فراوریات انیمیشن حوزه هنری درباره ساخت سریال انیمیشن دهکده شادی گفت: در راستای گسترش همکاری های ایران در زمینه انیمیشن سازی با کشورهای عظیم صاحب این صنعت، تصمیم گرفتیم سریال دهکده شادی را در 60 قسمت 7 دقیقه ای با همکاری یک شرکت انیمیشن سازی کانادایی فراوری کنیم. این سریال محصول مشترک ایران و کانادا است و ما امیدواریم با این فراوری مشترک گامی بلند برای ارتقای صنعت انیمیشن ایران برداریم.

تهیه نماینده انیمشین دهکده شادی با اشاره به جزئیات مشارکت کانادایی ها در فراوری این سریال اعلام کرد: از سال گذشته برنامه ریزی کردیم تا مرحله پیش فراوری این سریال در ایران شروع گردد بنابراین با تیمی از متخصصان، نویسندگان و فراورینمایندگان ایرانی مراحل پیش فراوری و همچنین فراوری این سریال بر اساس زمان بندی پیش رفت.

وی ادامه داد: طبق برنامه ما و قراردادی که با شرکت توزیع نماینده کانادایی داریم، مجموع فعالیت های تکمیلی پروژه که در واقع به آن پس فراوری می گویند از سوی طرف قرارداد کانادایی شروع شده که به موجب آن اموری چون موسیقی، صداگذاری و همچنین بازایابی، عرضه دنیای، توزیع بین المللی، تبلیغات دنیای و فروش بر عهده این شرکت کانادایی است.

صفوی همچنین با اشاره به داستان سریال دهکده شادی گفت: فیلمنامه های این انیمیشن در ایران و توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده و با توجه به این که این سریال بدون دیالوگ است، نقش صداگذاری، افکت و موسیقی در آن اهمیت بسیار دارد.

این تهیه نماینده سریال های انیمیشن درباره عوامل فراوری سریال دهکده شادی شرح داد: ما در مرکز انیمیشن حوزه هنری استودیوهایی راه اندازی کردیم تا ضمن فراوری انیمیشن به آموزش نیروها هم بپردازیم، بنابراین دهکده شادی کار مشترکی از نیروهای ماهر و متخصص و نیروهایی است که با آموزش در این استودیوها به تخصص لازم دست یافته اند. در بخش فیلمنامه نویسی مجموعه عباس حسنی، جواد راهنما، پریسا آرام، مسعود اصلانی و وحید دانا با گروه فراوری همکاری کردند. سعید ضامنی و رسول شیری کارگردانان این مجموعه هستند و طراحی فضا نیز با حسین صافی است.

وی درباره داستان دهکده شادی گفت: انیمیشن دهکده شادی داستان حیواناتی فانتزی و کاملا متفاوت از هم است که در یک مزرعه زندگی می نمایند. زندگی آرام حیوانات این دهکده در شروع هر قسمت با حادثه ای غیرقابل پیش بینی مختل می گردد. حیوانات فانتزی این سریال همیشه کوشش می نمایند به نحوی با حادثه پیش آمده کنار بیایند یا مشکل را برطرف نمایند.

صفوی ادامه داد: زندگی روزمره این حیوانات دوست داشتی هر روز با حادثه ای مختل می گردد و ما بر اساس منطق و اصول سریال نویسی برای بچه ها کوشش کردیم که در انتها هر قسمت راهکار هایی برای برطرف مشکل کاراکترها در نظر بگیریم که جنبه آموزنده و نیز سرگرم نماینده داشته باشد.

تهیه نماینده انیمیشن دهکده شادی در انتها گفت: نتیجه کار مجموعه ای شاد و دیدنی است و من فکر می کنم این انرژی به خوبی نشان دهنده کوشش فراورینمایندگان ایرانی است که برای ارتقای انیمیشن ایران کوشش نموده اند و حالا به نتیجه دلخواه رسیده اند. ما نیز امیدواریم این مجموعه هم مورد استقبال بچه ها ایران و دنیا قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 885

به "ایران و کانادا سریال انیمیشن می سازند، زندگی فانتزی حیوانات در دهکده شادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و کانادا سریال انیمیشن می سازند، زندگی فانتزی حیوانات در دهکده شادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید