این مرد برزیلی برای اطمینان، 5 دوز واکسن کرونا، آن هم از برندهای مختلف، ظرف 10 هفته دریافت نموده بود!

به گزارش مجله عکسفا، مقامات بهداشتی شهر ریو دو ژانیرو، در حال تحقیق و آنالیز این مسئله هستند که چگونه یک شهروند توانسته دست کم 5 دوز واکسن کرونا از سه نوع مختلف، ظرف 10 هفته دریافت کند.

این مرد برزیلی برای اطمینان، 5 دوز واکسن کرونا، آن هم از برندهای مختلف، ظرف 10 هفته دریافت نموده بود!

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

این مرد که نامش فاش نشده، از ماه می واکسن زدن را آغاز کرد و تا ماه ژوئن توانست ماراتون وکسن زدن خود را به انتها ببرد.

تا اینکه انتها مسئولان یک ایستگاه تزریق واکسن، متوجه قضیه شدند. او در آن موقع کوشش نموده بود که یک دوز واکسن دیگر هم بزند.

این مرد نخستین بار در 12 می یک دوز واکسن فایزر زد. دومین واکسن را در پنجم ژوئن دریافت که از نوع آسترازنکا بود. در 17 ژوئن دوز دوم واکسن کروناواک را زد. 17 ژوئن یک دوز دیگر فایزر را زد و در 9 جولای هم دوز اول کروناواک را زد.

یعنی بدون هیچ نظم و ترتیبی و برخلاف هر پروتکل تزریق واکسنی، طوری که می بینید دوز دوم یک واکسن را زودتر از دوز اولش تزریق نموده بود.

اول مسئولان بهداشتی تصور کردند که مدارک واکسن او به درستی ثبت نشده ولی بعد متوجه شدند که هیچ شاتباهی در ثبت رخ نداده است.

بعلاوه معین شد که مسئولان تزریق واکسن سهل انگاری نموده بودند و صرفا به پاسخ خود مرد در خصوص مراجعه اش برای تزریق دوز اول یا دوم اتکا نموده بودند.

این در شرایطی است که برزیل به کمبود بحرانی واکسن روبرو است و میلیون ها نفر هنوز دوز اولشان را نزده اند. ضمناً مواردی از تزریق دوز سوم به وسیله بعضی از شهروندان فراوان گزارش شده، در شرایطی که خیلی ها دوز اول را نزده اند.

باید از این مرد دعوت می کردیم که یک دوز برکت در ایران و یک دوز اسپوتنیک هم در روسیه بزند تا اطمینان خاطر بیشتری کسب کند!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1752

به "این مرد برزیلی برای اطمینان، 5 دوز واکسن کرونا، آن هم از برندهای مختلف، ظرف 10 هفته دریافت نموده بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد برزیلی برای اطمینان، 5 دوز واکسن کرونا، آن هم از برندهای مختلف، ظرف 10 هفته دریافت نموده بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید