برگزاری انتخابات در کره جنوبی با تدابیر ضدکرونایی

به گزارش مجله عکسفا، مردم کره جنوبی امروز با اتخاذ تدابیر ضدکرونایی و حفظ فاصله اجتماعی پای صندوق های رای رفتند.

برگزاری انتخابات در کره جنوبی با تدابیر ضدکرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، 14 هزار و 330 مرکز اخذ رای در سراسر کره جنوبی راس ساعت 6 صبح به وقت محلی به روی مردم باز شدند و بر اساس اعلام کمیسیون ملی انتخابات 44 میلیون کره ای واجد شرایط می توانند تا ساعت 6 عصر به کنندگان مورد علاقه خود برای تشکیل مجلس جدید رای دهند.

مجلس کره جنوبی یا همان مجمع ملی 300 کرسی دارد که 253 کرسی با رای مستقیم مردم و 47 کرسی نیز به صورت انتصابی پر می شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ تا ساعت 9 صبح حدود سه میلیون و 540 هزار نفر (8 درصد کل واجدان شرایط) رای خود را به صندوق ها انداختند که 0.9 درصد بالاتر از آمار مشارکت در همین ساعت نسبت به انتخابات مجلسی چهار سال گذشته است.

انتخابات امروز بیست و یکمین رای گیری برای انتخاب کنندگان مجلس در کره جنوبی است و طبق پیش بینی های صورت گرفته حزب دموکرات یعنی حزب حاکم بیشتریت کرسی های مجلس را بدست می آورد.

انتخابات مجلسی در حالی امروز برگزار می شود که این کشور آسیایی نیز به مانند بیشتر کشورهای جهان درگیر مبارزه با شیوع ویروس کروناست.

طبق اعلام مقامات کره جنوبی تمام شعب اخذ رای در سراسر این کشور ضدعفونی شده و رای دهندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و پیش از ورود به ساختمان استقرار صندوق های رای گیری غربالگری با دریافت دمای بدن آنها انجام می شود.

کمیسیون ملی انتخابات برای جلوگیری از ازدحام بیشتر در روز دهم آوریل (جمعه گذشته) اقدام به رای گیری در برخی حوزه ها کرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در روز جمعه رای خود را در نزدیکی کاخ آبی (مقر ریاست جمهوری) به صندوق انداخت و گفت: احتمالا در روز رسمی رای گیری صفهای طولانی تشکیل شود. امیدوارم رای گیری زودهنگام از ازدحام مردم در حوزه های رای گیری بکاهد.

طبق جدیدترین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی به 11555 نفر رسیده و 225 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

با توجه به همه گیری گسترده کرونا کره جنوبی یکی از کشورهای پیروز در زمینه مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 907

به "برگزاری انتخابات در کره جنوبی با تدابیر ضدکرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات در کره جنوبی با تدابیر ضدکرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید