برگزاری رزمایش عظیم امان-21 در دریای مکران، تاس: مشارکت نظامیان 45 کشور از جمله کشور های عضو ناتو، روسیه، ایران و آمریکا!

به گزارش مجله عکسفا، یک رزمایش دریایی بین المللی با مشارکت بعضی کشورهای دنیا و منطقه در بخش هایی از دریای مکران با هدف تامین امنیت تردد دریایی برگزار گردید.

برگزاری رزمایش عظیم امان-21 در دریای مکران، تاس: مشارکت نظامیان 45 کشور از جمله کشور های عضو ناتو، روسیه، ایران و آمریکا!

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رزمایش دریایی امان-21 با مشارکت چندین کشور از جمله روسیه و آمریکا از روز دوشنبه در بخش هایی از دریای مکران شروع شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، فرماندهی این رزمایش خاطرنشان کرد که کشتی های نیروی دریایی 10 کشور برای تعامل در زمینه تامین امنیت مناطق تردد و دفع تهدیدات دزدی دریایی، عملیات مشترک آموزشی را در دریا انجام خواهند داد.

بر اساس این گزارش، روسیه با ناوگان دریای سیاه خود که متشکل از ناوچه دریاسالار گریگوروویچ با یک بالگرد مستقر در عرشه و کشتی گشتزنی دیمیتری روگاچف است در این رزمایش حضور دارد. کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده، چین، انگلیس، ژاپن، ترکیه، پاکستان و سایر کشور ها نیز در این رزمایش شرکت می نمایند.

خبرگزاری تاس از مشارکت 45 کشور از جمله نظامیان کشور های عضو ناتو، روسیه، ایران و اوکراین و بعضی ناظران از جمله سوئیس در بخش هایی از این رزمایش گسترده اطلاع داد. بخش رزمایش در بندرگاه این رزمایش روز های گذشته در بندر کراچی در پاکستان و با تمرین عملیات ضد ترور سرانجام یافت. این رزمایش در 16 فوریه (سه شنبه 28 بهمن) به انتها می رسد.

این در حالی است که نیرو های دریایی ایران، روسیه و چین نیز تا چند روز دیگر یک رزمایش برگزار می نمایند. سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با یکی از رسانه های روسی به برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی ایران، چین و روسیه در هفته های آینده اشاره نمود.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با شبکه خبری ریا نووستی گفت، روسیه، ایران و چین در اواسط فوریه (اواخر بهمن) یک رزمایش در اقیانوس هند برگزار می نمایند. به گفته این دیپلمات روس، در این رزمایش، عملیات جستجو و نجات و تامین امنیت تردد دریایی تمرین می گردد. آخرین رزمایش دریایی این سه کشور دسامبر (آذر) 2019 برگزار گردید.

بعضی منابع خبری از شروع رزمایش دریایی مشترک روسیه و ایران از امروز دوشنبه و دو روز جلوتر از موعد مقرر اطلاع داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1472

به "برگزاری رزمایش عظیم امان-21 در دریای مکران، تاس: مشارکت نظامیان 45 کشور از جمله کشور های عضو ناتو، روسیه، ایران و آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش عظیم امان-21 در دریای مکران، تاس: مشارکت نظامیان 45 کشور از جمله کشور های عضو ناتو، روسیه، ایران و آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید