تأمین آب روستاهای قائن 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگار محمد کریمی بعدازظهر دوشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری شرکت نموده بود، اظهار کرد: در 39 روستای زیر کوه با جمعیت هزار و 74 نفری تأمین آب از طریق تانکر انجام می گردد که آب رسانی به آن 39 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

تأمین آب روستاهای قائن 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد

فرماندار قائن اعلام کرد: همچنین در 17 روستای قائن با بیش از 900 خانوار آب آن با تانکر تأمین می گردد که آب رسانی به آن 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

همچنین در این کارگروه حسین پور سرپرست اداره امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: از 81 هزار نفر جمعیت عشایر خراسان جنوبی حدود 49 درصد یعنی 40 هزار نفر زن هستند که در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت 46 صندوق خرد زنان عشایری در خراسان جنوبی اعلام کرد: 30 صندوق خرد زنان عشایری دیگر نیز در حال شکل گیری است.

سید مجتبی علوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این کارگروه با اشاره به ضرورت هم افزایی و کارهای تجمیعی درزمینهٔ روستاها اعلام کرد: در تدوین سند توسعه روستاها بنیاد مسکن به واسطه نقش محوری داشته باشند.

وی ادامه داد: درحالی که روستاها خالی از سکنه شده اند ما هنوز درگیر مطالعات توسعه روستاها هستیم و در این زمینه باید جدیت بیشتری داشته باشیم.

محبوبه فلاح رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به الزام قانونی درزمینه سند توسعه روستایی اظهار کرد: بر اساس قانون ششم توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه سند توسعه پنج هزار روستا باید تدوین گردد.

وی اعلام کرد: در خراسان جنوبی برای انتخاب روستاها برای اجرای این طرح دو ملاک تعداد خانوار و جمعیت دهستان و فریب برخورداری بالای دهستان حائز اهمیت بوده است.

رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی سه هزار و 560 آبادی وجود دارد که از این تعداد هزار و 779 آبادی خالی از سکنه است و هزار و 787 روستا نیز دارای سکنه هست.

فلاح اظهار کرد: 916 آبادی نیز بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

وی یادآور شد: درنهایت دانشگاه بیرجند و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح تدوین سند توسعه روستا انتخاب شدند.

علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به مطالعه هزار و 100 روستا خواهان استفاده از تجربیات بنیاد در تدوین سند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 49

به "تأمین آب روستاهای قائن 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین آب روستاهای قائن 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید