تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو

به گزارش مجله عکسفا، غریب آبادی خواهان افزایش کوشش های مدیرکل یونیدو برای وصول بدهی آمریکا که بیش از 60 میلیون یورو است، شد.

تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در جریان سی و پنجمین اجلاس کمیته برنامه و بودجه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، نسبت به وضعیت نامناسب اقتصادی یونیدو و تأثیر آن بر برنامه های توسعه ای این سازمان و عملکرد مؤثر آن، ابراز نگرانی کرد و از مدیرکل خواست تا کوشش های خود برای وصول بدهی آمریکا که مربوط به قبل از خروج این کشور از یونیدو و افزون بر 60 میلیون یورو می باشد را مضاعف کند.

وی اضافه نمود: خروج این کشور از سازمانهای بین المللی، هیچ مبنای حقوقی را برای آن جهت عدم پرداخت حق السهم خود به این سازمانها فراهم نمی کند.

نماینده دائم کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات قهری یکجانبه اشاره نمود و در این راستا ضمن محکوم کردن و ابراز نگرانی عمیق از تحریم های غیرقانونی و غیرمشروع یکجانبه آمریکا علیه بعضی کشورهای درحال توسعه عضو یونیدو، اقدامات این کشور را مغایر با منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و حقوق بین المللی بشر خواند که می تواند آثار خسارت باری را نیز بر فعالیتهای یونیدو در اجرای کامل مسئولیت ها و مأموریت این سازمان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 135

به "تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نماینده ایران بر پرداخت بدهی آمریکا به یونیدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید