ترکیه: آن قدر قدرت داریم که برای آمریکا شرط بگذاریم، القاعده را آمریکا تاسیس نموده است

به گزارش مجله عکسفا، وزیر کشور ترکیه اظهار داشت، کشورش به یک قدرت استراتژیک در منطقه بدل شده تا جایی که بدون هیچ تردیدی شروطش را به آمریکا اعلام می نماید.

ترکیه: آن قدر قدرت داریم که برای آمریکا شرط بگذاریم، القاعده را آمریکا تاسیس نموده است

از سفر با قیمت تور نوروزی استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، سلیمان صویلو، وزیر کشور ترکیه در سخنانی در نشست شورای مشورتی حزب عدالت و توسعه حاکم در منطقه حکاری واقع در جنوب شرق این کشور گفت، ترکیه از شروع قرن 21 اقدامات جدی در نظر گرفته و در حال حاضر به یک قدرت استراتژیک تبدیل شده که می تواند خارج از مرزهای خود علیه تروریست ها دست به عملیات نظامی زده و بدون هیچ تردیدی شروط خود را به آمریکا اعلام کند.

وی همچنین اعلام نمود: کشورش در مقایسه با شرایط 17 سال پیش در حال حاضر قدرت مالی و سیاسی خود را دو برابر نموده است.

صویلو با بیان اینکه ترکیه در حال حاضر برای آنالیز شرایط منطقه با روسیه و ایران بر سر میز مذاکره می نشیند، گفت، ترکیه کشوری نیست که جز آمریکا، اروپا و غرب گزینه دیگری نداشته باشد.

وزیر کشور ترکیه در ادامه تأکید کرد، آنکارا به هیچ طرفی اجازه نمی دهد که به لحاظ مالی از آن اخاذی کند.

صویلو با بیان اینکه ترکیه با پشتیبانی گروه های خارجی توسط سازمان تروریستی گولن مورد حمله نهاده شد، اضافه نمود: به خوبی می دانیم که چه طرف هایی به این سازمان پایبند هستند و می دانیم که آنها کوشش دارند توافق صلحی میان گروه تروریستی داعش و یگان های مدافع خلق کرد به امضا برسد.

وزیر کشور ترکیه در ادامه پرسید: چه کسی تشکیلات القاعده را تأسیس نموده؟ آیا ما این تشکیلات را پایه گذاری کردیم؟ خیر، آمریکاست که القاعده را تأسیس نموده است. بعد هم به وسیله جنگ های نیابتی داعش را با هدف تضعیف صلح در خاورمیانه، آناتولی و آسیا به وجود آوردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 610

به "ترکیه: آن قدر قدرت داریم که برای آمریکا شرط بگذاریم، القاعده را آمریکا تاسیس نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: آن قدر قدرت داریم که برای آمریکا شرط بگذاریم، القاعده را آمریکا تاسیس نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید