تشدید درگیری نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن؛ 50 نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش مجله عکسفا، نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) در استان ابین یمن با هم درگیر شدند که در پی آن، پنجاه نفر کشته و زخمی شدند.

تشدید درگیری نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن؛ 50 نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع سعودی دوشنبه (روز گذشته) پس از درگیری های سنگین اخیر، اطلاع دادند که المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) بر سر آتش بس در یمن توافق کردند.

روزنامه العربی الجدید -چاپ لندن- گزارش داد تنها یک روز پس از اعلام این آتش بس ادعایی، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن با نیروهای شورای انتقالی یمن در استان ابین در جنوب یمن به شدت با هم درگیر شدند.

یک منبع نظامی وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به العربی الجدید گفت که نیروهای تحت امر این دولت، حمله شدید شبه نظامیان تحت حمایت امارات در منطقه الشیخ سالم را دفع کردند.

وی که خواست نامش فاش نشود، با بیان اینکه نیروهای دولت مستعفی، پس از دفع این حملات، پاتک خود را شروع کردند، تأکید کرد، نیروهای دولت مستعفی در جریان این درگیری ها، کنترل مواضع مختلفی را در اطراف شهر زنجبار به دست گرفتند و سه گشتی نظامی را تصاحب کردند.

این منبع همچنین اطلاع داد که در پی این درگیریها، 35 نفر از نیروهای شورای انتقالی از جمله چند سرنموده برجسته کشته و زخمی شدند و 15 نفر نیز از نیروهای دولت مستعفی جان خود را از دست داده و زخمی شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز که در استان عدن (تحت اشغال شورای انتقالی) مدیریت شماری از مراکز بهداشتی را بر عهده دارد، در صفحه توئیتر خود خاطرنشان کرد که روز گذشته، 20 زخمی در این مراکز بستری شدند.

فعالان وابسته به شورای انتقالی به کشته شدن پنج نفر از عناصر خود از جمله دو سرنموده به نامهای صالح زین صالح رئیس ستاد مشترک لشکر نخست پشتیبانی و صدام الشبحی اذعان کردند.

بر عکس روایتی که نیروهای دولت مستعفی نقل نموده اند، شورای انتقالی ادعا کرد که نیروهای مذکور، ضمن نقض آتش بس، به مواضع اشغالی آنان حمله و آن را نقض آشکار و کامل اعلام ائتلاف سعودی عنوان کردند.

نزار هیثم سخنگوی شورای انتقالی گفت که نیروهای دولت مستعفی، فرصتهای صلح را از بین می برد ولی باعث نخواهد شد که از دفاع مشروع خود در قبال تهدیدها دست بردارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1047

به "تشدید درگیری نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن؛ 50 نفر کشته و زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید درگیری نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن؛ 50 نفر کشته و زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید