تصویب لایحه در شورای شهر رشت برای ایجاد موزه در ساختمان شهرداری

به گزارش مجله عکسفا، لایحه ساماندهی، بازسازی، احیا و حفاظت بنای ساختمان های تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری سابق به منظور تغییر کاربری به موزه، در شورای شهر رشت تصویب شد.

تصویب لایحه در شورای شهر رشت برای ایجاد موزه در ساختمان شهرداری

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، این لایحه روز چهارشنبه 7 خردادماه 99 با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و ناصر حاج محمدی شهردار رشت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

با تصویب این لایحه در ساختمان شهرداری رشت (ساعت) موزه بلدیه و مردم شناسی، در خانه میرزاکوچک خان جنگلی موزه میرزا، در عمارت کلاه فرنگی موزه نهضت جنگل و در ساختمان استانداری سابق موزه هنرهای دستی و صنایع دستی ایجاد می گردد.

مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در صحن شورا گفت: هفته گذشته تفاهم نامه ای مابین اداره کل استان و شهرداری رشت منعقد شد.

او اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا در ساختمان شهرداری رشت، موزه بلدیه و مردم شناسی و در ساختمان سابق استانداری گیلان، موزه هنرهای دستی ایجاد کنیم.

حلاج پور گفت: همچنین علاقه مند هستیم تا در پشت ساختمان شهرداری موزه انقلاب اسلامی و موزه نهضت جنگل را در ساختمان کلاه فرنگی در پارک قدس رشت ایجاد کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 959

به "تصویب لایحه در شورای شهر رشت برای ایجاد موزه در ساختمان شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه در شورای شهر رشت برای ایجاد موزه در ساختمان شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید