تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی رونالدو

به گزارش مجله عکسفا، سرمربی تیم فوتبال یوونتوس در نظر دارد تغییرات قابل توجهی را در سیستم تاکتیکی بازی بانوی پیر اعمال کند.

تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی رونالدو

به گزارش خبرنگاران، جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس سرمربی این تیم ماسمیلیانو آلگری را بر آن داشته است که به شیوه ای متفاوت از زمان حضور ستاره پرتغالی تیمش را اداره کند.

یکی از برنامه های آلگری تبدیل کردن فدریکو کیه زا از بال راست به مهاجم در سیستم 2-4-4 یا استفاده از سیستم 2-5-3 است.

تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی برترین گلزنش در سه فصل اخیر اجتناب ناپذیر بود، کسی که فصل گذشته در 44 بازی رسمی اش برای یووه 36 گل زد که 29 مورد آن در 33 بازی اش در سری A بود.

آلگری برای اعمال تغییرات تاکتیکی در یوونتوس فضای مانور فراوانی ندارد. عدم موفقیت یوونتوس در جذب یک مهاجم طرازاول و بسنده کردن به مویزه کین به اسم جانشین رونالدو از یک سو و حضور بیشتر بازیکنان یووه در اردوهای ملی، سبب شده است آلگری نتواند در فرصت دوهفته ای که دارد، تغییرات تاکتیکی موردنظرش را مورد آزمون و خطا قرار دهد.

در همین حال روزنامه کوریره دلواسپورت نوشته است که به علت عدم جذب یک مهاجم تازه، آلگری وسوسه شده است که از سیستم 2-4-4 استفاده کند اما نه با حضور آلوارو موراتا به اسم تک مهاجم بلکه استفاده از یک زوج سرعتی و تکنیکی تر مانند دیبالا و کیه زا. موراتا هم به اسم گزینه ای برای اجرای پلنB و روبرو شدن با تیم های بسته و تدافعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا از توپ های ارسالی بلند لئوناردو بونوچی پشت سر مدافعان حریف استفاده کند.

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت، یک گزینه تاکتیکی دیگر هم وجود دارد که آلگری آن را مورد آنالیز قرار داده است و آن استفاده از خط دفاعی سه نفره با حضور ماتیس دلیخت، جورجو کیه لینی و لئوناردو بونوچی است. استفاده از این سیستم، به کیه زا اجازه خواهد داد که در پست همیشگی خود به اسم یک بال بازی کند که به داخل می زند و در سمت مقابل هم از میان دژان کولوسفسکی یا خوان کوادرادو نقش دیگر بال تیم را ایفا خواهند کرد.

یوونتوس در دو هفته سپری شده از فصل تازه سری A که دومی پس از جدایی رونالدو بوده است، متحمل یک شکست شده و یک تساوی داشته است و اکنون با 5 امتیاز فاصله نسبت به صدر جدول در رده دوازدهم واقع شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1755

به "تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر ساختار تاکتیکی یوونتوس بعد از جدایی رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید