تناقض گویی و عوام فریبی مبلغ وهابی سعودی در پاکستان درباره ایران

به گزارش مجله عکسفا، نایب امام جماعت مسجدالحرام که به پاکستان سفر کرده است، به قصد عوام فریبی سعی کرد که اختلافات ایران و عربستان را سیاسی قلمداد کند، اما در این راه شکست خورد.

تناقض گویی و عوام فریبی مبلغ وهابی سعودی در پاکستان درباره ایران

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، درحالی که مفتی اعظم سعودی که سابقه توهین به اهل بیت علیهم السلام و پیروانش را نیز دارد چندی قبل تمام ایرانیان را کافر و نجس خوانده بود اینک نایب امام جماعت مسجدالحرام که به منظور شرکت در سالگرد تاسیس گروه افراط گرای پاکستانی به این کشور سفر کرده است با رویت جایگاه مردمی انقلاب اسلامی ایران مدعی شد که اختلاف ما با ایران دینی و مذهبی نیست و صرفا سیاسی است.

صالح بن ابراهیم نایب امام جماعت مسجدالحرام فراموش کرده است که امام جماعت اصلی یعنی عبدالرحمن سدیس طی اظهاراتی گفته بود:جنگ ما با ایران فرقه ای است، جنگی بین سنی ها و شیعیان. جنگ ما با شیعیان جنگ بین ایمان و کفر است. به خدا، جنگ ما فرقه ای است. فریب این تحلیلگران و نمایندگان رسانه ها را نخورید که می گویند این درگیری ها سیاسی است. نه! این جنگ، جنگی بین شیعه و سنی است.

اولویت ما اکنون مبارزه با شیعیان است، نه یهودیان. ای مسلمانان گوش فرا دهید، جنگ ما با ایران و شیعه است. به خدا سوگند، ما این جنگ را تمام زمانیکه آنها روی زمین وجود داشته باشند ادامه می دهیم.جنگ ما با ایران به اوایل دوره شیعه باز می شود، به ما اعتماد کنید، اول با شیعیان بجنگید، بعد از آن نوبت یهودیان و مسیحیان خواهد رسید، به خدا، نوبت به آنها خواهد رسید.

حال چند سوال مطرح می شود:

- آیا آل سعود (که به زعم خود با ما اختلاف دینی ندارند ولی ما را کافر می خوانند) خود نیز کافر هستند؟ آیا با هرکشوری اختلاف سیاسی داشتیم می توانیم آنها را کافر بخوانیم؟ آیا ایرانیان گاهی کافر هستند و گاهی کافر نیستند؟ آیا از دید آل سعود ایرانیان در عربستان کافر می شوند و در پاکستان مسلمان؟

و یا دلیل دیگری برای این تناقض گویی علمای آل سعود وجود دارد؟ بدون شک صالح ابن ابراهیم نایب امام جماعت مسجدالحرام که به عنوان یک شخصیت برجسته مذهبی به پاکستان رفته است، هیچ برنامه ای برای صحبت در مورد ایران نداشته است ولی تنها 3 روز اقامت در این کشور کافی بود تا متوجه جایگاه مردمی انقلاب اسلامی ایران دربین مردم مسلمان پاکستان بشود و مجبور شود برخلاف فتوای مفتی اعظم آل سعود که ایرانیان را کافر خوانده بود، اختلاف دو کشور را فقط سیاسی بداند.

این درحالی است که رواج تکفیر بدون دلیل توسط آل سعود و وهابیان که بین تمام مذاهب اسلامی تنها خود را مسلمان می دانند، باعث شد که یکی از گروه های تروریستی و تکفیری، امروز امام جماعت مسجدالحرام را نیز تکفیر کند.

گروه تروریستی جماعت الاحرار در صفحه رسمی فیسبوک خود با استناد به سخنان صالح ابن ابراهیم در مورد تایید دولت و مردم پاکستان وی را کافر شمرده است.

از سوی دیگر، صالح ابن ابراهیم در جمع خبرنگاران شرح داد: که ما با ایرانیان هیچ مشکل دینی و مذهبی نداریم و صرفا کمی مشکل سیاسی بین دو کشور است!

وی پیش از این و در جریان فاجعه منا بدون اینکه عذر خواهی کند ایران را مسئول کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان دانسته بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 749

به "تناقض گویی و عوام فریبی مبلغ وهابی سعودی در پاکستان درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناقض گویی و عوام فریبی مبلغ وهابی سعودی در پاکستان درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید