تکلیف هموطنان مانده در ترکیه به دلیل کرونا چیست؟ ، ابراهیمی: اقامت ایرانیان مقیم بدون احتیاج به خرید خانه تا 12 ماه تمدید می گردد

به گزارش مجله عکسفا، رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه گفت: ایرانیانی که به اجبار شرایط کرونایی در شهر های مختلف ترکیه مانده و نتوانسته اند به ایران بازگردند با مراجعه به اداره مهاجرت ترکیه اقامت 3 ماهه خود را 6 تا 12 ماه تمدید نمایند.

تکلیف هموطنان مانده در ترکیه به دلیل کرونا چیست؟ ، ابراهیمی: اقامت ایرانیان مقیم بدون احتیاج به خرید خانه تا 12 ماه تمدید می گردد

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در مصاحبه با خبرنگار مالی خبرنگاران در رابطه با چگونگی شرایط تمدید اقامت ایرانیانی که به دلیل شیوع کرونا در ترکیه مانده و نتوانسته اند در زمان مقرر به ایران بازگردند بیان نمود: با توجه به شیوع کرونا و بالارفتن حساسیت به در ورود و خروج کشورها، ارتباط بین ایران و ترکیه نیز مانند سایر کشور ها بسیار محدود شده است.

ابراهیمی اضافه نمود: به دلیل گسترش بیماری کرونا در منطقه و دنیا تمامی امکانات حمل و نقل زمینی و هوایی مسافربری بین ایران و ترکیه لغو شده و تنها یک پرواز از شرکت هواپیمایی ماهان به ترکیه فعال است که آن هم مخصوص حمل بار بویژه تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و درمانی است و نمی تواند مسافر جابجا کند.

او ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات اداره مهاجرت ترکیه برای ایرانیانی که به اجبار شرایط کرونایی در شهر های مختلف ترکیه مانده و نتوانسته اند به ایران بازگردند یک فرصت زمانی جبرانی در نظر گرفته است.

نویسنده کتاب اقامت و مهاجرت به ترکیه با اشاره به اینکه ایرانیان در هر 6 ماه می توانند به مدت 90 روز در ترکیه مقیم باشند افزود: اکنون به دلیل شرایط پیش آمده مهلت 3 ماه اقامت مجاز در ترکیه برای برخی از هموطنان ما یا اعضای خانواده آن ها تمام شده و یا رو به اتمام است بنابراین هموطنانی که چنین شرایطی دارند برای جلوگیری از پرداخت جریمه و یا محرومیت 5 ساله از سفر های بعدی به ترکیه بایستی به اداره مهاجرت یا پلیس ترکیه برای تمدید اقامت و مجوز 90 روزه و افزایش آن مراجعه نمایند.

ابراهیمی اضافه نمود: ایرانیانی که در ترکیه هستند با مراجعه به اداره مهاجرت می توانند ویزای اقامت خود را 6 تا 12 ماه تمدید نمایند و اگر چنین نمایند دیگر نیازی به خرید یا اجاره خانه نیست.

رئیس مرکز مطالعات تجاری ایران و ترکیه افزود: این افراد می توانند تنها با ارائه فاکتور هتلی که در آن اقامت دارند و یا در صورت سکونت در منزل دوستان و اقوام با ارائه یک نامه محضری به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه و تمدید اقامت خود را به راحتی انجام دهند.

این عضو اتاق بازرگانی ایران در سرانجام تاکید نمود: ایرانیان حاضر در ترکیه باید بدانند که اخذ این اقامت در ترکیه به صورت موقتی است و تنها به دلیل شیوع کرونا و مسائل ناشی از منع رفت و آمد اقامت 3 ماهه به میزان 6 تا 12 ماه تمدید می گردد بنابراین در ضوابط و قوانین مهاجرت و اقامت در ترکیه هیچ تغییری ایجاد نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 780

به "تکلیف هموطنان مانده در ترکیه به دلیل کرونا چیست؟ ، ابراهیمی: اقامت ایرانیان مقیم بدون احتیاج به خرید خانه تا 12 ماه تمدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف هموطنان مانده در ترکیه به دلیل کرونا چیست؟ ، ابراهیمی: اقامت ایرانیان مقیم بدون احتیاج به خرید خانه تا 12 ماه تمدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید