جانسون و فون درلاین در بروکسل ملاقات می نمایند

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امشب در بروکسل با اورزلا فون درلاین ملاقات می نماید تا اختلافات لندن و اتحادیه اروپا را در مورد روابط دو طرف در مورد شرایط پسابرگزیتی حل نمایند.

جانسون و فون درلاین در بروکسل ملاقات می نمایند

جانسون و فون درلاین، در حالی با یکدیگر در بروکسل ملاقات خواهند کرد که سرنوشت مذاکرات دو طرف بر سر آینده روابط دو جانبه همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است.

دوران پسابرگزیت سه هفته دیگر با سرانجام دوره انتقالی برگزیت که انگلیس در جریان آن همچنان به مقررات اتحادیه اروپا پایبند است شروع می گردد.

از ملاقات روز چهارشنبه بوریس جانسون و فون درلاین به عنوان آخرین بخت برای جلوگیری از شروع بدون توافق دوران پسابرگزیت یاد می گردد. عدم توافق بروکسل و لندن از نظر بسیاری از کارشناسان برای هر دو طرف تبعات سنگین مالی در پی خواهد داشت.

مقامات اتحادیه اروپا مانند مسئولان انگلیسی هشدار داده اند که حاضر به عقب نشینی از مواضع خود در مذاکرات نیستند. میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه هرگز بازار مشترک خود را فدای دستیابی به توافق پسابرگزیت نخواهد کرد.

در مقابل بوریس جانسون نیز گفته است که مواضع دو طرف همچنان از یکدیگر فاصله دارد. وی هشدار داده که ممکن است کشورش و اتحادیه اروپا مجبور به پذیرش راهکار بدون توافق شوند.

میشل بارنیه نیز احتمال عدم دستیابی به توافق با لندن را بیشتر از احتمال موافقت دو طرف با سندی درباره روابط تجاری دو جانبه دانسته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1342

به "جانسون و فون درلاین در بروکسل ملاقات می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون و فون درلاین در بروکسل ملاقات می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید