حامد کرزی عضویت شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را رد کرد

به گزارش مجله عکسفا، حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان پس از اعلام شورای عالی مصالحه ملی به ریاست عبدالله عبدالله، درخواست ریاست جمهوری برای عضویت در این شورا را رد کرده و گفته است به عنوان یک افغان به تلاش های خود در این فرایند ادامه می دهد.

حامد کرزی عضویت شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را رد کرد

به نقل از منابع خبری افغانستان، ریاست جمهوری افغانستان شنبه شب گذشته در فرمانی اعضای شورای عالی مصالحه ملی را به ریاست عبدالله عبدالله و 9 معاون با 39 عضو دیگر معرفی کرد که اعضای جدید در سطح کشور به ویژه سیاستمداران و احزاب سیاسی با واکنش های زیادی روبرو شد.

افزون بر حامد کرزی رییس جمهوری سابق، صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی، رحمت الله نبیل رییس سابق اداره امنیت ملی، محمداسماعیل خان از فرماندهان جهادی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و شماری دیگر از احزاب نیز از چگونگی انتخاب اعضا و شرح وظیفه افراد در این شورا انتقاد کرده اند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان براساس توافقنامه سیاسی ناشی از اختلافات در انتخابات ریاست جمهوری بین تیم دولت ساز به رهبری اشرف غنی و تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله ایجاد شد.

اکنون که اعضای این شورا با فرمان ریاست جمهوری معرفی شده اند نیز واکنش برانگیز بوده و شماری بر این باورند که انتخاب و معرفی اعضای شورای عالی مصاحله ملی افغانستان وظیفه عبدالله عبدالله بود.

اما عبدالله عبدالله تا به امروز در این باره واکنش نشان نداده و سکوت اختیار کرده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1164

به "حامد کرزی عضویت شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامد کرزی عضویت شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید