حقوق بشر عراق: 130 نفر در آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب جان باختند

به گزارش مجله عکسفا، کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به مجلس) در گزارشی از جان باختن 130 نفر در آتش سوزی مهیب بیمارستان ابن الخطیب در بغداد اطلاع داد.

حقوق بشر عراق: 130 نفر در آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب جان باختند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیساریای حقوق بشر عراق روز دوشنبه (دیروز) در اطلاعیه ای اطلاع داد که 130 نفر در آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب در بغداد جان باخته اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این آمار در حالی است که طبق گفته وزارت کشور عراق، 82 نفر در این آتش سوزی کشته و 110 تن دیگر زخمی شده اند.

در گزارش این نهاد پارلمانی آمده است: تعداد تقریبی شهدا طبق اسنادی و شواهدی که تیم کمیساریا بدان دست یافته به 130 تن می رسد که در بین آن ها همراهان مریض حاضر در بیمارستان نیز هستند.

این نهاد حقوق بشری سپس گفت که شناسایی بعضی از کشته شدگان به علت شدت سوختگی ناممکن است.

به گفته کمیساریای حقوق بشر عراق، تجمع و ازدحام بالای همراهان بیماران در بیمارستان، باعث شده است تا بیمارستان به دستورالعمل های وزارت بهداشت در مورد محدودیت ورود همراهان بیمار به بخش ها بی توجهی کند.

طبق این گزارش، بیمارستان مجهز به سیستم هشدار آتش سوزی نبود و کم کاری و اهمال مدیریت بیمارستان کاملا واضح است، علاوه بر این دیر رسیدن آتش نشان ها نیز در افزایش آمار کشته شدگان تأثیر داشت.

کمیساریای حقوق بشر در ادامه خواهان احاله تمامی افرادی که قصور یا تقصیری داشتند به دستگاه قضایی شد.

روز شنبه بر اثر انفجار کپسول های اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه جسر دیالی در بغداد، دهها نفر کشته و زخمی شدند.

پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، حسن التمیمی وزیر بهداشت و محمد جبر استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته ای برای آنالیز حادثه تشکیل شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1586

به "حقوق بشر عراق: 130 نفر در آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق بشر عراق: 130 نفر در آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید