خبرنگاران استقرار تیم های بهداشتی و کنترلی در مبادی ورودی و خروجی قزوین

به گزارش مجله عکسفا، قزوین - خبرنگاران - معاون عمرانی استانداری قزوین از استقرار تیم های بهداشتی و کنترلی شامل نمایندگان دستگاه های بهداشت و درمان، هلال احمر، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در تمام مبادی ورودی و خروجی این استان اطلاع داد.

خبرنگاران استقرار تیم های بهداشتی و کنترلی در مبادی ورودی و خروجی قزوین

علی فرخ زاد روز آدینه در نشست فوق العاده پیشگیری و مبارزه با کرونا، گفت : جهت کنترل اولیه بیماری کرونا برای مسافرین به استان قزوین خصوصا در ورودی جاده ساوه از قم ، عوارضی گیلان از استان گیلان ،عوارضی تهران از استانهای البرز و تهران ، آوج از استان همدان ونهایتا عوارضی زنجان از استان زنجان تیم های مشترک هلال احمر،پلیس و میراث فرهنگی مستقر شده اند.

وی یادآورشد: براساس آخرین مصوبات کارگروه استانی مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد تمامی واحدهای پذیرایی ، سفره خانه ها و ... از زمان ابلاغ بخشنامه تنها به صورت ارائه غذای بیرون بر فعالیت کنند.

به گفته وی این واحدها با رعایت کامل بخشنامه های بهداشتی از ارائه سرویس پذیرایی داخل واحد به طور جد خودداری کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گزارش روز آدینه/امروز/ اعلام نمود که آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور 388 نفر است که 2 نفر آنها از استان قزوین هستند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.

در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 786

به "خبرنگاران استقرار تیم های بهداشتی و کنترلی در مبادی ورودی و خروجی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقرار تیم های بهداشتی و کنترلی در مبادی ورودی و خروجی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید