خبرنگاران اطلاعات دانشجویان خارج از کشور هک نشده است

به گزارش مجله عکسفا، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان گفت: اطلاعات دانشجویان خارج از کشور از سازمان امور دانشجویان هک نشده است.

خبرنگاران اطلاعات دانشجویان خارج از کشور هک نشده است

بهزاد رسته من مطلق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران گفت: اخباری در شبکه های اجتماعی مبنی بر هک شدن سایت این سازمان و دسترسی به مدارک هویتی دانشجویان خارج کشور منتشر شد که این اخبار صحت ندارد.

وی افزود: دسترسی به وبسایت سازمان امور دانشجویان به طور پیوسته برقرار است و پیگیر برخورد قانونی با انتشاردهندگان این دسته از اخبار هستیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: هم اکنون متقاضیان این سایت می توانند با مراجعه با آدرس اینترنتی www.saorg.ir به این سایت دسترسی پیدا کنند.

اطلاعات منتشرشده مربوط به سامانه قدیمی ایرانداک است

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) نیز با رد این ادعا اعلام کرد: در روز جمعه 29 فروردین 1399 از طرف مرکز ماهر مطلع شدیم که کاربر ناشناسی به صورت غیرقانونی ادعای در اختیار داشتن پایگاه داده ایرنداک و فروش آن را در یک سایت قرار داده است.

کارشناسان ایرانداک، بلافاصله پس از مطلعی از موضوع، بررسی خود در این زمینه را آغاز کردند و نتایج بررسی اولیه نشان می دهد که دو نمونه داده گذاشته شده در این سایت مربوط به سامانه ثبت قدیمی ایرانداک است که از سال 1395 غیرفعال بوده و مدتی بعد نیز آرشیو شده است.

این ادعا از سوی کارشناسان فنی و مراجع مرتبط در دست بررسی است و تا به امروز هیچ نشانه ای که بیانگر هک سامانه ها یا نشت اطلاعات از سامانه های پژوهشگاه باشد، مشاهده نشده است.

بیشتر داده های ثبت شده در ایرانداک، بر پایه قوانین و مقررات در دسترس همگان است و تنها شمار اندکی از این داده ها منتشر نمی شوند. با این حال ایرانداک خود را در برابر حفظ داده های کاربران مسئول می داند و این موضوع نیز در مراجع قانونی در دست بررسی بیشتر و پیگیری است. هم اکنون همه سامانه ها و پایگاه های ایرانداک در حال خدمت رسانی هستند و بخش فنی ایرانداک همه توان خود را به کار می گیرد تا از مخاطرات احتمالی پیشگیری شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 920

به "خبرنگاران اطلاعات دانشجویان خارج از کشور هک نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اطلاعات دانشجویان خارج از کشور هک نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید