خبرنگاران سرنوشت ترامپ از نگاه حقوقدان ارشد آمریکایی

به گزارش مجله عکسفا، تهران - خبرنگاران - یک کارشناس ارشد مسائل حقوقی آمریکا با پیش بینی سرنوشت دونالد ترامپ گفته است او برای مصون ماندن از تحقیقات قضایی که پس از انتها دوره ریاست جمهوری در انتظارش است، اقدام به استعفا پیش از انتها دوره ریاست جمهوری می کند و معاونش مایک پنس با بدست دریافت قدرت، او را مورد عفو قرار خواهد داد.

خبرنگاران سرنوشت ترامپ از نگاه حقوقدان ارشد آمریکایی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، برنت بادوسکی (BRENT BUDOWSKY) حقوقدان ارشد و از مشاوران چندتن از اعضای سابق کنگره آمریکا در مقاله ای در تارنمای خبری آمریکایی هیل (TheHill) سرنوشت آینده ترامپ را در هفت زمینه مورد پیش بینی قرار داد.

بادوسکی می نویسد: نخست آنکه ترامپ شانس دوباره انتخابات شدن را از دست داده است و با انتها یافتن کارزار انتخاباتی ، نتایج آرا همین بوده وقطعی است. دونالد ترامپ انتخابات را باخته است، شانس موفقیت وی در پیروزی مجدد از طریق هرگونه استراتژی ، از لحاظ محاسبات ریاضی صفر است.

بخشش تمامی وابستگان

بادوسکی که از مشاوران لوید بنتسن (Lloyd Bentsen) سناتور سابق ایالت تگزاس و بیل الکساندر نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا بوده ، در تارنمای خبری هیل می نویسد: دوم اینکه، ترامپ تمامی اقوام و وابستگان به خود و یا هر فردی دیگری که ببیند به وی وفادار مانده است، مورد عفو و بخشش ریاست جمهوری خود قرار خواهد داد.

جنجال خود بخشودگی

وی درادامه این مطلب می نویسد: احتمالا تا به امروز وکلای حقوقی ترامپ به وی گفته اند که او خودش قادر به بخشش خود نیست، اما بدترین مورد برای ترامپ این خواهد بود که چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ سیاسی تلاش کند تا خودرا پیش ازاتمام دوره ریاست جمهوری اش مورد عفو و بخشش قرار دهد که این کار موجی از خشم را در داخل آمریکا ایجاد خواهد کرد ضمن اینکه دستگاه های قضایی چنین اقدامی را از سوی ترامپ نخواهند پذیرفت .

استعفای پیش از موعد و بخشش از سوی پنس

بادوسکی درادامه تحلیل خود می نویسد: چهارم آنکه ترامپ پیش از موعد ریاست جمهوری خود دست به استعفا زند و از سوی مایک پنس معاون خود که پس از استعفای او، اختیارات رئیس جمهوری را خواهد داشت، مورد عفو و بخشش قرار گیرد.

این تحلیلگر مسائل حقوقی در آمریکا می نویسد: با این وجود ترامپ از شکایت ایالتی در امان نخواهند ماند و عفو ریاست جمهوری وی را فقط در برابر پفراینده هایی که در سطح فدرال علیه وی تنظیم شوند، مصونیت خواهد کرد.

کسب ثروت و قدرت سیاسی و رسانه ای پس از انتها ریاست جمهوری

بادوسکی در ادامه، به قدرت ترامپ بعنوان یک فرد کاسب کار اشاره می کند که پس از انتها دوره ریاست جمهوری اش قادر است تا ثروت هنگفتی را برای خود فراهم سازد.

وی می نویسد: قدرتی که ترامپ با کسب ثروت پس از انتها دوره دهشتناک ریاست جمهوری خود به دست می آورد و با زد بندی که با رسانه های آمریکایی همچون فاکس، نیوزمکس (Newsmax) و یا هرسانه تصویری آمریکا داشته باشد، قادر به جذب مخاطب و فراتر از آن یک صدای قدرتمند در حزب جمهوریخواه خواهد بود.

ترامپ برای انتخابات 2024 کاندید نمی شود

وی در هفتمین مورد می نویسد: شاید برخی بر این باور باشند که ترامپ ممکن است خود را برای انتخابات 2024 آمریکا نامزد کند، اما احتمالا وی این کار را نمی کند، چراکه ترامپ تا آن زمان هم سرگرمی های بیشتر و هم پول بیشتری خواهد داشت و به یک غول صاحب نفوذ رسانه ای تبدیل شده است.

دونالد ترامپ با گذشت حدود 11 روز از انتخابات آمریکا و روشن شدن نتایج آرا انتخاباتی، حاضر به پذیرفتن شکست در برابر رقیب دموکرات خود جو بایدن نیست.

ترامپ با انتشار پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود افزود که تحلیل داده ها نشان می دهد 221 هزار رای ایالت پنسلوانیا از ترامپ به جو بایدن داده شده است.

وی همچنین ادعا کرد که 435 هزار رای از طریق سیستم های رای گیری در ایالت ها نیز از سهم او به بایدن رسیده است.

ترامپ به فرایند شمارش آرا اعتراض داشته وی مدعی است که با 72 میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری دوباره پیروز شده است.

جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با کسب 306 آرا الکترال از مجموع 538 آرای الکترال، بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد.

دونالد ترامپ با کسب 232 آرا الکترال قادر به پیروزی مجدد در این دور از انتخابات نشد.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1284

به "خبرنگاران سرنوشت ترامپ از نگاه حقوقدان ارشد آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرنوشت ترامپ از نگاه حقوقدان ارشد آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید