خبرنگاران لغو ناگهانی کنفرانس خبری جانسون درباره کرونا

به گزارش مجله عکسفا، لندن - خبرنگاران - سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس روز دوشنبه (4 فروردین 1399) بدون ارائه دلیل روشنی اعلام کرد که کنفرانس خبری روزانه بوریس جانسون برای تشریح سیاست های دولت درخصوص مقابله با کرونا لغو شده است.

خبرنگاران لغو ناگهانی کنفرانس خبری جانسون درباره کرونا

وی افزود که نخست وزیر انگلیس متعاقبا در قالبی - که توضیحی درباره آن نداد - با مردم صحبت خواهد کرد.

بوریس جانسون پس از آنکه از سوی احزاب سیاسی به سهل انگاری درباره مقابله با کرونا متهم شد، از دوشنبه گذشته (26 اسفند 1399) با شرکت در کنفرانس خبری به تشریح روزانه سیاست های دولت برای مقابله با کرونا پرداخت.

او دیروز (یکشنبه) پس از آنکه مردم این کشور به رغم توصیه های بهداشتی در پارک ها و فضای عمومی سرازیر شدند، اولتیماتوم داد که اگر توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نشود، ناگزیر دستور قرنطینه خانگی را صادر می کند. وی افزود: آنهایی که تصور می کنند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس لازم است که توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن ها تبعیت کنید.

جانسون هشدار داد که اگر تا 24 ساعت آینده اوضاع بحرانی تر شود، ناگزیر از سیاست سایر کشورهای اروپایی تبعیت می کند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس ساعاتی پیش اعلام نمود که دولت در حال بررسی ترددهای مردم در چند روز گذشته است. در حالی که انتظار می رفت جانسون در کنفرانس خبری امروز از اجرایی شدن مقررات منع آمد و شد خبر دهد، این سخنرانی به زمان دیگر موکول شده است.

ساعاتی پیش گزارش شد که نخست وزیر انگلیس از ترس ابتلا به ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه کردن خود، وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین و متولی موقت دولت مشخص کرد.

به نظر می رسد اگر جانسون به کرونا مبتلا نشده است، قصد دارد تا بدور از حضور خبرنگاران مقررات منع آمد و شد را به اجرا بگذارد. برخی گزارش های تائید نشده از برنامه جانسون برای سخنرانی در ساعت 8 و 30 دقیقه شب به وقت محلی خبر داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران لغو ناگهانی کنفرانس خبری جانسون درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لغو ناگهانی کنفرانس خبری جانسون درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید