خبرنگاران مرکز انتقال خون روح الله قم در نوروز 1400 پذیرای اهداکنندگان است

به گزارش مجله عکسفا، قم - خبرنگاران - مدیرکل انتقال خون قم گفت: مرکز انتقال خون روح الله قم در ایام نوروز1400 به غیر از روز های جمعه و13 فروردین در بقیه روزها از ساعت 7:30 تا 13:30 پذیرای اهدا کنندگان است.

خبرنگاران مرکز انتقال خون روح الله قم در نوروز 1400 پذیرای اهداکنندگان است

مرتضی نوریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده های آن و ضرورت اهدای مستمر خون در تمامی ایام سال و ایام تعطیلات نوروزی، درخواست ما ادامه داشتن استمرار اهدای خون در این ایام است.

وی با اشاره به رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی در مراکز انتقال خون قم، ادامه داد: هیچگونه نگرانی و تهدیدی برای ابتلای مراجعه کنندگان به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون قم وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: یکی از شرط های مهم برای اهدا خون، سلامتی کامل و نداشتن علایم آنفلوانزا و سرماخوردگی است که این موضوع موجب شده تا مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون از سلامتی بالاتری نسبت به سایر اماکن برخوردار باشند.

نوریان تاکید کرد: اداره کل انتقال خون در مورد سلامت افراد اهداکننده اهتمام جدی دارد و تا از این سلامت کامل اطمینان پیدا نکند، اقدام به دریافت خون از داوطلبان اهدای خون نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از مردم و جوانان نوع دوست استان که علایم بیماری را نداشته و از سلامت مطلوب برخوردارند، درخواست داریم با توجه به اهمیت حفظ ذخایر خونی استان در سطح استاندارد، در این ایام به مراکز اهدای خون قم مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون قم تاکید کرد: خون و فرآورده های آن جایگزین مصنوعی ندارد و منبع دسترسی به آن تنها خون هم نوعان و انسان های دیگر است و چون زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد به همین دلیل باید اهدا خون به صورت مرتب و مستمر صورت گیرد.

مدیرکل انتقال خون قم ادامه داد: افراد علاقه مند برای مشارکت در این امر خدا پسندانه و ثبت اطلاعات خود در بانک اهداکنندگان قم ضروری است با به همراه داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند ضمن اینکه شهروندان برای تسهیل در اهدای خون می توانند برای دریافت زمان نوبت در سامانه www.IBTO.ir ثبت نام کنند تا در زمان معین به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

در شهر قم 2 مرکز انتقال خون واقع در میدان روح الله و بلوار 15 خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح های ناشی از تصادف ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود 200 بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

مرکز انتقال خون روح الله قم، در میدان روح الله جنب دبیرستان امام صادق(ع) واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1535

به "خبرنگاران مرکز انتقال خون روح الله قم در نوروز 1400 پذیرای اهداکنندگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز انتقال خون روح الله قم در نوروز 1400 پذیرای اهداکنندگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید