خبرنگاران مسلمانان فرانسه اقدام تروریستی این کشور را محکوم کردند

به گزارش مجله عکسفا، تهران - خبرنگاران - شورای مسلمانان فرانسه (Conseil français du culte musulman) اقدام تروریستی امروز - پنجشنبه - در نزدیکی کلیسایی در شهر نیس را که تا به امروز طبق آخرین گزارش ها منجر به کشته شدن سه نفر از جمله دو زن شده را محکوم کرد.

خبرنگاران مسلمانان فرانسه اقدام تروریستی این کشور را محکوم کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گزارش شبکه ب.اف.ام فرانسه، شورای مسلمانان این کشور این حمله تروریستی اتفاق افتاده در نزدیکی کلیسای نوتردام در نیس را به شدت محکوم و اظهار داشت که به نشانه عزاداری و همبستگی با قربانیان و خانواده های آنان از مسلمانان می خواهم تمام جشن های عید میلاد پیامبر (عید مولود) را لغو نمایند.

این شبکه همچنین گزارش کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای شرکت در جلسه بحران در وزارت کشور از کاخ الیزه خارج شده است.

ژیل فلورینی - Gil Florini کشیش ارشد مرکز نیس گفت که پیشتر این هشدار داده شده بود که احتمال حملاتی وجود دارد. او می گوید از دو سه روز پیش هشدار داده شده بود که ممکن است با نزدیک شدن به جشن مقدسین (در مسحیت با عنوان جش مردگان و هالوین که یکم نوامبر برگزار می گردد 012 آبان)) حملات دیگری صورت گیرد.

فلورینی این را هم می گوید که ما کمی مراقب خود بودیم اما فکر نمی کردیم این گونه گردد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

در پی اقدام یک فرد مهاجم از طریق چاقو در نزدیکی کلیسایی در شهر نیس فرانسه در روز پنجشنبه که شهردار از آن به عنوان یک حمله تروریستی نام برده، 3 نفر از جمله 2 زن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

سخنگوی پلیس فرانسه در جریان این حمله که در نزدیکی کلیسای نوتردام شهر نیس رخ داد، یک نفر مهاجم 3 نفر را کشته و چندین نفر را مجروح نموده است.

یک منبع پلیس گفت عامل این حادثه دستگیر شده است. نیروهای امنیتی فرانسه با شلیک به مهاجم، او را زخمی کردند و سپس برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شد.

دادستانی ضد تروریسم فرانسه تحقیقات خود در این زمینه را برای ترور و اقدام به ترور شروع نموده است.

گزارش خبرنگاران حاضر در محل حاکی است که دو نفر از کشته شدگان در داخل کلیسا قربانی شده اند.

اسکای نیوز عربی هم در این باره نوشته، حادثه امروز در شرایطی اتفاق افتاده که یک هشدار امنیتی عظیم پس از آنکه اوایل ماه اکتبر جاری یک معلم فرانسوی در حومه پاریس سربریده شد در فرانسه وجود داشت.

آلبرت فرهت کارشناس تروریسم به اسکای نیوز عربی گفته که نیس پایگاه گروه های افراطی در فرانسه بود.

بسیاری از عناصر این گروه ها فرانسه را به سمت جبهه های جنگ ترک کردند. شهر نیس با خطر عظیمی تهدید شده است.

او می گوید: مقام های فرانسوی فردی را که چندی پیش برای اقدام به حمله تروریستی در این کشور آماده می شد دستگیر کردند که این نشان دهنده خطر برای امنیت داخلی فرانسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1203

به "خبرنگاران مسلمانان فرانسه اقدام تروریستی این کشور را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسلمانان فرانسه اقدام تروریستی این کشور را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید