خبرنگاران وزیر آلمانی: شرایط اردوگاه های جزایر یونان برای اروپا شرم آور است

به گزارش مجله عکسفا، تهران- خبرنگاران- وزیر توسعه و همکاری مالی آلمان با انتقاد از شرایط اردوگاه های پناهجویان در یونان گفت: شرم آور است که چنین شرایطی در قلب اروپا پذیرفته شده است.

خبرنگاران وزیر آلمانی: شرایط اردوگاه های جزایر یونان برای اروپا شرم آور است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

گِرِد مولر در گفت وگو با روزنامه راینیشه پُست اضافه نمود: من دیده ام که چگونه 20 هزار نفر در اردوگاه هایی که با گنجایش سه هزار نفر ساخته شده اند، اسکان داده شده اند. مقام ها باید حفظ حقوق و شان مهاجران را در این اردوگاه ها تضمین نمایند.

مولر با یادآوری جداسازی بچه ها آواره بدون همراه از اردوگاه های یونان و انتقال آنها به آلمان گفت: جدا کردن بچه ها از این کمپ ها مسئله ای را حل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آلمان 47 کودک پناهجو را به عنوان بخشی از توافق توزیع بچه ها پناهجوی بدون همراه از یونان به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به این کشور منتقل کرد.

کمیسیون اروپا مارس (اسفند) گذشته طرحی را برای توزیع یک هزار و 600 پناهجو از یونان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه شروع کرد که به طور عمده شامل بچه ها بی سرپرست بود.

تارنمای دویچه وله در گزارشی درباره بازدید مولر از اردوگاه های لسبوس و موریا نوشت: اردوگاه های جزایر یونانی در اصل برای اسکان سه هزار نفر ساخته شده اند. حال جمعیتی هفت برابر این ظرفیت، در آنها شب و روز می گذرانند؛ بی آنکه حداقل استانداردهای سازمان ملل در اتاقک ها، چادرها و سرویس های بهداشتی آنها رعایت شده باشد. این شرایط به ویژه در شرایط شیوع کرونا، غیرقابل تحمل شده است.

یکی از کارکنان یونیسف در شهر بُن آلمان، در توصیف شرایط بهداشتی فاجعه بار اردوگاه موریا گفت: در این اردوگاه به ازای هر 500 نفر یک دوش و به ازای هر 160 نفر یک سرویس بهداشتی وجود دارد.

پیش تر، گروهی از پناهجویان مستقر در این اردوگاه ها در نامه هایی به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، شرایط اردوگاه های یونان را غیرانسانی توصیف نموده و از این دو مقام سیاسی خواسته بودند به فریادشان برسند.

در مجموع 10 کشور اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کره اند که حدود یک هزار و 600 پناهجوی بدون سرپرست و نابالغ را از کمپ های یونان پذیرش نمایند. دولت آلمان قبول نموده که میزبان 350 پناهجوی نابالغ و فاقد سرپرست باشد. سهمیه فرانسه و پرتغال به ترتیب 300 و 250 نفر مشخص شده است. فنلاند، بلغارستان، ایرلند و لوگزامبورگ نیز در میان کشورهای پذیرنده قرار دارند.

47 کودک و نوجوان که از جزایر لسبوس و موریا وارد آلمان شده اند مهلت قرنطینه شان روز دوشنبه 4 مه (15 اردیبهشت) به خاتمه رسید. هنوز تاریخ انتقال گروه بعدی پناهجویان کودک و بدون سرپرست از اردوگاه های یونان به آلمان معلوم نیست.

تورستن فرای معاون فراکسیون بهداشت در مجلس آلمان گفت: برلین منتظر است دیگر کشورهای اروپایی به تعهد خود در این زمینه عمل نمایند. تا پیش از آن، پذیرش جدیدی از یونان انجام نخواهد گرفت.

او طرفین را از پذیرش پناهجویان در مقیاس وسیع برحذر داشته و گفته است: تنها باید کسانی را منتقل کرد که در اضطراری ترین موقعیت قرار دارند؛ وگرنه آمادگی برای میزبانی تضعیف می گردد.

این مقام آلمانی هشدار داد، پذیرش حساب نشده نیز می تواند انگیزه ای برای مهاجرت های جدید گردد.

کمیسر امور پناهجویان اتحادیه اروپا پیش تر گفته بود، انتقال پناهجویان بی سرپرست از جزایر یونانی، همبستگی انسانی در شرایط کروناست. آنها یتیم نیستند اما مجبور شده اند زادگاه های خود را به تنهایی ترک نمایند.

بااین حال، سازمان حمایتی- امدادی SOS در آلمان، پذیرش 350 کودک فاقد سرپرست را متناسب با امکانات این کشور ندانسته و از چنین سهمی انتقاد نموده است. سخنگوی این تشکیلات می گوید: خود ما به تنهایی می توانیم 50 تا 100 اقامتگاه برای این بچه ها فراهم کنیم و در صورت لزوم، بیش از این هم قادر به یاری هستیم.

جزیره لسبوس یونان به جهنم پناهجویان شهرت دارد و اقدام آلمان برای پذیرش 47 کودک، چکه ای آب بر سنگ سوزان توصیف شده است.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران وزیر آلمانی: شرایط اردوگاه های جزایر یونان برای اروپا شرم آور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر آلمانی: شرایط اردوگاه های جزایر یونان برای اروپا شرم آور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید