دستور حصر خانگی برای رئیس جمهوری سابق کلمبیا

به گزارش مجله عکسفا، دستور حصر خانگی رئیس جمهوری سابق کلمبیا در حالی صادر شد که دیوان عالی این کشور تحقیقاتی را علیه وی شروع نموده است.

دستور حصر خانگی برای رئیس جمهوری سابق کلمبیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم دیوان عالی کلمبیا روز سه شنبه نشان می دهد که قضات خطرات احتمالی ایجاد موانع حقوقی را رد نموده و در عین حال به تحقیق درباره نقش آلوارو اوریبه، رئیس جمهوری سابق در دادن رشوه به شاهدان می پردازند.

اکتور خاویر آلارکن، رئیس دیوان عالی کلمبیا گفت: ما دستور حصر خانگی را برای اوریبه صادر نموده ایم.

این خبر در حالی منتشر شد که اوریبه همچنان صدای مسلط در سیاست های به شدت تفرقه افکنانه کلمبیا به شمار می رود. منتقدان و گروه های حقوق بشری حکم دیوان عالی کلمبیا را در پیگیری اتهامات علیه رئیس جمهوری سابق مورد ستایش قرار دادند آن هم در کشوری که افراد با نفوذ و قدرتمند به صورت معمول می توانند بابت اقدامات اشتباه خود از مجازات بگریزند.

خوزه میگوئل ویوانکو، مدیر بخش آمریکایی دیده بان حقوق بشر گفت: دیوان عالی کلمبیا به همه به ویژه افراد قدرتمند برابری در مقابل قانون را نشان داد.

در همین حال، بسیاری از حامیان اوریبه از جمله ایوان دوکو، رئیس جمهوری کنونی کلمبیا حکم دیوان را تصمیمی سیاسی دانستند؛ اوریبه هنوز محکوم نشده و اتهامات را نیز رد نموده است.

اوریبه از 2002 تا 2010 رئیس جمهور بود و در زمانی که کشور درگیر تنش با فارک بود، بر کلمبیا نظارت می کرد. اگرچه اوریبه مدت 10 سال است ریاست جمهوری کلمبیا را ترک گفته اما به نفوذش بر سیاست های دولت ادامه داده و حتی در به روی کار آمدن دوکو در 2018 نیز نقش داشته است.

همچنین همزمان با انتشار خبر حصر خانگی اوریبه، 50 خودرو در بوگوتا، پایتخت این کشور آمریکای لاتین دست به حمایت از اوریبه زده و رانندگان اقدام به دمیدن در شیپور، به اهتزاز در آوردن پرچم کشورشان و سر دادن شعارهایی در حمایت از رئیس جمهوری سابق کردند. در مرکز شهر اما ده ها تن به حمایت از تصمیم دیوان عالی پرداخته و پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود از ریاست جمهوری به زندان.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1120

به "دستور حصر خانگی برای رئیس جمهوری سابق کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور حصر خانگی برای رئیس جمهوری سابق کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید