رئیس جمهوری تایوان: دموکراسی کشور در معرض تهدید چین است

به گزارش مجله عکسفا، رئیس جمهوری تایوان امروز (یکشنبه) با اعلام اینکه دموکراسی در کشور همچنان در معرض تهدید مستقیم از سوی چین است، بر درخواستش برای روابط نزدیکتر با آمریکا و سایر متحدان تاکید نمود.

رئیس جمهوری تایوان: دموکراسی کشور در معرض تهدید چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات از سوی تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در جریان مناظره تلویزیونی با هان کو یو، کاندیدای حزب اپوزیسیون ناسیونالیست تایوان و جیمز سونگ، سیاستمدار کهنه کار از حزب نخست مردم مطرح شد.

انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی تایوان 11 ژانویه 2020 برگزار می گردد؛ اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که تسای اینگ ون برای یک دوره چهار ساله دیگر در صدر رقابت ها واقع شده است.

رئیس جمهوری تایوان همچنین گفت، آزادی ها و روش زندگی تایوانی ها را حفظ می نماید اما تغییری در قانون اساسی یا نام رسمی تایوان ایجاد نمی نماید.

وی ادامه داد: پر تنش ترین چالش تایوان از جاه طلبی های چین ناشی می گردد. اوضاع در منطقه ما بسیار پیچیده است و حق حاکمیت تایوان شامل آزادی و روش زندگی دموکراتیک، در معرض تهدید انحراف و تضعیف واقع شده است.

رئیس جمهوری تایوان گفت: ما باید روابط بین المللی خود را تقویت و تعمیق کنیم و در حال حاضر، ما این مساله را در امور مالی و سایر موارد با سایر کشورها انجام می دهیم.

در حال حاضر حزب تسای اینگ ون، مترقی دموکراتیک، اکثریت مجلس را در دست دارد و این اکثریت به وی اجازه می دهد تا دستورکار اصلاحات مالی را که تا حدی به جذب سرمایه از گروه های مالی تایوان مستقر در چین و سایر کشورها مربوط می گردد، پیگیری کند.

در جریان این مناظره تلویزیونی، کاندیدای حزب اپوزیسیون تایوان، حامیان رئیس جمهوری را به فساد متهم کرد و تهدید چین را به استفاده از نیروی نظامی برای به کنترل در آوردن تایوان یک مفهوم انتزاعی از سوی حزب حاکم تایوان توصیف کرد و از رویکرد قبلی اش با مقام های چین به عنوان ضرورت برای تضمین آینده مالی تایوان دفاع کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 550

به "رئیس جمهوری تایوان: دموکراسی کشور در معرض تهدید چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری تایوان: دموکراسی کشور در معرض تهدید چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید