رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید، بررسی راهکارهای همکاری های اقتصادی با مقامات صربستان

به گزارش مجله عکسفا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مختلف و به ویژه راهکار های افزایش همکاری های اقتصادی با مقامات صربستان مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید، بررسی راهکارهای همکاری های اقتصادی با مقامات صربستان

به گزارش علی لاریجانی پس از سفر چهار روزه خود به صربستان به منظور حضور در صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، امشب (چهارشنبه، 24 مهرماه) بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، گفت: اجلاس IPU موضوعات مختلفی را در کمیته ها و محل اجلاس اصلی پیگیری می کرد که موضوع و شعار این اجلاسیه چگونگی عمل به تعهدات بین المللی و احترام به استقلال کشور ها بود به ویژه آنکه بسیاری از کشور ها نسبت به رفتار ها و به هم ریختگی ای که آمریکا در نظامات جهانی ایجاد کرده انتقاد داشته و نظرات خوبی را در سخنرانی های خود مطرح می کردند.

او افزود: از این جهت اجلاس امسال، اجلاس خوب و به روزی بود و موضوعات دیگری همچون مسئله محیط زیست در کمیته های دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دوست و برادر صربستان توانست بسیار خوب اجلاس IPU را برگزار کند، افزود: همچنین در حاشیه اجلاس فرصتی برای صحبت با رؤسای مجلس ها و مقامات کشور های حاضر در اجلاس به دست آمد و با 17 نفر از رؤسای مجلس های کشور های مختلف در رابطه با مسائل منطقه ای، بین المللی بررسی و رایزنی داشته به ویژه در خصوص روابط اقتصادی مباحثی مطرح شد.

او بیان نمود: به نظر می رسید بسیاری از مقامات کشور ها از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاری های اقتصادی با ایران هستند، اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

لاریجانی گفت: برخی از حوادث رخ داده در مناطقی مانند سوریه و عراق مورد انتقاد آن ها بود و علاقمند بودند ریشه این حوادث توسط ایران شرح داده شود و ایران نظرات خود را در این خصوص بیان کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه با برخی از مقامات صربستان نیز مصاحبه هایی داشته است که بخشی از این مصاحبه ها دوجانبه بود، اظهار کرد: رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه صربستان شخصیت های دیگری بودند که با آن ها به مصاحبه نشسته و در زمینه مسائل مختلف و به ویژه راه حل های افزایش همکاری های اقتصادی و تمرکز بر زمینه هایی که باید برای گسترش همکاری ها انجام داد بحث و تبادل نظر کردیم.

او ادامه داد: رئیس جمهور صربستان نکات دقیق و سنجیده ای در رابطه با روابط اقتصادی و تجاری ایران و صربستان مطرح کرده و به دنبال تسهیل رفت و آمد های توریستی و تجاری میان دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور صربستان طی ماه آینده به ایران می آید، ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتوانند راه حل های مناسبی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور پیدا کنند.

لاریجانی در پایان از میهمان نوازی دولت، ملت، مسئولان و مقامات صربستان در سفر چهار روزه خود به این کشور قدردانی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 418

به "رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید، بررسی راهکارهای همکاری های اقتصادی با مقامات صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید، بررسی راهکارهای همکاری های اقتصادی با مقامات صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید