روسیه امیدوار است عملیات نظامی ترکیه در حد تامین امنیت مرزها باقی بماند

به گزارش مجله عکسفا، سخنگوی کرملین تأکید کرد، مقامات مسکو امیدوارند که گستردگی عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمال شرق سوریه، محدود به تامین وظایف امنیتی پیش روی آنکارا باقی بماند.

روسیه امیدوار است عملیات نظامی ترکیه در حد تامین امنیت مرزها باقی بماند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که مقامات مسکو امیدوارند که گستردگی عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمال شرق سوریه، محدود به عملیات ضدتروریستی و تامین وظایف امنیتی پیش روی آنکارا باشد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما به حق ترکیه در اتخاذ تدابیری برای تامین امنیت مرزهای خود احترام می گذاریم، ولی بر این عقیده هستیم که عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، باید تنها متناسب با اهداف مشخص شده در جهت تامین امنیت این کشور باشد. به گفته وی، البته صحبت درباره اینکه این علمیات چقدر طول خواهد کشید، سخت است.

پسکوف یادآور شد که در جریان مذاکرات تلفنی روسای جمهوری روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده که عملیات نظامی ترکیه به روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه آسیبی نزند. وی گفت: ولادیمیر پوتین معتقد است هر اقدامی که باعث شود تا تروریست های گروه داعش که تاکنون توسط شبه نظامیان کرد محافظت می شدند، از وضعیت پیچیده کنونی استفاده کرده و تلاش کنند تا به مناطق دیگر نفوذ کنند، غیرقابل قبول خواهد بود.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره امکان دیدار سه جانبه ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و بشار اسد، اعلام نمود که فعلاً هیچ اقدامی در جهت فراهم سازی مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه، ترکیه و سوریه صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 417

به "روسیه امیدوار است عملیات نظامی ترکیه در حد تامین امنیت مرزها باقی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه امیدوار است عملیات نظامی ترکیه در حد تامین امنیت مرزها باقی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید