سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در مأرب یمن شد

به گزارش مجله عکسفا، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دوشنبه شب خواستار کاهش تنش ها در استان مأرب واقع در غرب یمن شد.

سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در مأرب یمن شد

به نقل از الجزیره، مارک لوکاک گفت: هرگونه اقدام نظامی در مأرب پیامدهای انسانی غیر قابل تصوری خواهد داشت و باعث آوارگی صدها هزار نفر می شود.

وی اضافه نمود: اکنون زمان آرام کردن شرایط است و نباید به رنج مردم یمن اضافه نمود.

پیش تر منابع خبری گزارش داده بودند، ائتلاف سعودی - اماراتی طی ساعات گذشته در 20 نوبت مناطقی در استان های صعده و مأرب را بمباران کردند.

همچنین طی روزهای گذشته نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن وابسته به جنبش انصارالله با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی در مأرب درگیر شدند.

این درگیری ها در پی تسلط اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر اردوگاه راهبردی کَوفَل که یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در غرب شهر مأرب محسوب می شود، تشدید شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

حملات ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به این ائتلاف و محاصره دریایی، زمینی و هوایی کشور فقیر یمن از سوی سعودیها موجب شده تا سازمان ملل نسبت به بروز فاجعه قحطی در این کشور هشدار دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1458

به "سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در مأرب یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در مأرب یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید