سفیر ایران خواهان برطرف محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان شد

به گزارش مجله عکسفا، سفیر ایران در تفلیس در ملاقات با مدیرکل منطقه ای وزارت خارجه گرجستان، خواهان رسیدگی به محدودیت ایجاد شده برای ورود کالاهای ایرانی به گرجستان و برطرف نگرانی تجار ایرانی شد.

سفیر ایران خواهان برطرف محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان شد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس امروز (آدینه) با کاخا سیخارولیدزه مدیرکل منطقه ای وزارت امور خارجه گرجستان ملاقات و گفت وگو کرد.

طرفین در این ملاقات ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه، آخرین شرایط 2 کشور در شرایط کرونایی را مورد آنالیز قرار دادند.

قوام شهیدی در این ملاقات با اشاره به محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان و نگرانی تجار ایرانی خواهان رسیدگی به این مسئله شد.

وی با بیان اینکه ایران و گرجستان باید منافع درازمدت را دنبال نمایند، گفت: محدودیت های جدید برای ورود کالاهای ایرانی می تواند تاثیر منفی بر همکاری مالی گذاشته و منجر به کاهش حجم مبادلات تجاری گردد.

سیخارولیدزه در این ملاقات ضمن تاکید بر این نکته که دولت گرجستان موضع جدید در قبال ایران اتخاذ نکرده است و منافع ملی کشور ایجاب می نماید که روابط با کشور دوست ایران بیش از پیش توسعه یابد، گفت: محدودیت ورود کالاهای ایرانی صرفا مشکل فنی ناشی از پاندمی کرونا است و انتظار می رود با کوشش دستگاه های امور مالی این مشکل با تدوین مقررات جدید برطرف گردد.

به گزارش فارس، سفیر ایران در گرجستان اخیرا نیز با اعلام آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی، خواهان همکاری های نزدیک تر گمرک 2 کشور برای یافتن راهکارهای موثر به منظور برطرف موانع ایجاد شده در پی شیوع کرونا شده بود.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 906

به "سفیر ایران خواهان برطرف محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران خواهان برطرف محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید