عربستان، توییتر حساب مگس های الکترونیکی سعودی را مسدود کرد

به گزارش مجله عکسفا، توییتر هزاران حساب متعلق به مگس های الکترونیکی سعودی را به دلیل حمله به گزارش اطلاعاتی آمریکا در مورد روزنامه نگار منتقد سعودی مسدود نموده است.

عربستان، توییتر حساب مگس های الکترونیکی سعودی را مسدود کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، توییتر هزاران حساب کاربری سعودی را به دلیل حمله به انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را مسدود کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فاش کرد که شبکه اجتماعی توییتر هزاران حساب جعلی را که به محض اعلام گزارش آمریکایی مبنی بر مداخله محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی یک کمپین گسترده را شروع نموده اند، مسدود نموده است.

این حساب های مستقر در عربستان سعودی با استفاده از تصاویر پروفایل جعلی سعی در خنثی کردن نتیجه مقامات اطلاعاتی ایالات متحد در خصوص قتل خاشقجی داشتند.

این حساب های کاربری ناشناس سعی داشتند تا چندین سازمان خبری مستقر در ایالت متحد راه مورد هدف قرار دهند و ولیعهد سعودی را از این جنایت بی گناه معرفی نمایند.

این توییت ها بخشی از کوشش گسترده حساب های سعودی بود که به دو زبان انگلیسی و عربی فعالیت داشتند تا روایت عمومی در خصوص نقش ولیعهد سعودی در قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را تغییر دهند. بدین ترتیب مدیریت سایت توییتر هزاران حساب سعودی را به دلیل دستکاری در سیستم عامل و سایر تخلفات مسدود کرد.

بر اساس گزارش آدوانس دموکراسی یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی مستقر در واشنگتن به سرپرستی دانیال جونز تحلیلگر اداره تحقیقات فدرال آمریکا، عملیات سعودی که با استفاده از دهها حساب جعلی توییت های خبرگزاری های آمریکایی را مورد هدف قرار دادند در راستای عملیاتی است که سعودی ها در گذشته در شبکه های اجتماعی انجام داده اند.

جونز تاکید نمود که معین فعالیت هماهنگ حسابها که درباره گزارشی اخیراً در خصوص قتل خاشقجی منتشر شده بسیار آسان است که علاوه بر زمانبندی پست ها و شباهت مطالب، حساب ها تقریباً به طور انحصاری محتوای غیر سیاسی را به زبان عربی ارسال می نمایند تا فعال بمانند اما پس از آن به محتوای سیاسی به زبان انگلیسی تبدیل می گردد تا سعی گردد نقدها علیه عربستان را رد کند.

دولت عربستان مدتهاست که به دنبال استفاده از رسانه و فناوری برای شکل گیری روایت های عمومی درباره وقایع مهم و موضوعات مهم سیاسی است.

بر اساس گفته بسیاری از محققان مقامات سعودی دریافته اند که دستکاری در توییتر به آنها اجازه می دهد بدون اعمال ممنوعیت یا محدودیت های دیگر از این قابلیت سوءاستفاده نمایند.

توییتر گزارش داد که پس از اظهار نظر در خصوص گزارش سازمان اطلاعات آمریکا حدود 3500 حساب کاربری را آنالیز نموده و حساب کاربری آنها را به حالت تعلیق درآورده اما نتوانست معین کند چه کسی یا چه چیزی در پشت این کمپین بوده است.

عربستان سعودی طی سال های گذشته مرکزی تحت عنوان اعتدال را تأسیس کرد و مدعی است که این مرکز در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت می نماید، با این حال، استخدام خیل زیادی کارمند در این مرکز، برآورد ها را درباره اینکه این مرکز بیشتر در راستای تبلیغ سعودی ها در فضای مجازی به ویژه توییتر است، بیشتر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1515

به "عربستان، توییتر حساب مگس های الکترونیکی سعودی را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، توییتر حساب مگس های الکترونیکی سعودی را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید