عمران خان: ایران در همسایگی ما یک منبع غنی انرژی است خبرنگاران

به گزارش مجله عکسفا، نخست وزیر پاکستان موقعیت جغرافیایی کشور را وابسته به صلح و امنیت پایدار در منطقه دانست و گفت: احتیاج انرژی پاکستان به وسیله جمهوری اسلامی ایران به عنوان منبع غنی امکان پذیر است.

عمران خان: ایران در همسایگی ما یک منبع غنی انرژی است خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از منابع رسمی پاکستان، عمران خان روز چهارشنبه طی سخنرانی در نشست افتتاحیه مجمع تبادل نظر های امنیتی اسلام آباد که به مدت دو روز شروع شده است، اضافه کرد: بدون صلح و امنیت در منطقه دستیابی به اهداف مالی و بهره مندی از موقعیت استراتژیک کشور غیرممکن است.

وی گفت: صلح افغانستان نیز برای امنیت ارتباطات منطقه ای به ویژه راستا تجارت از چین به پاکستان تا آسیانه میانه به وسیله افغانستان حائز اهمیت است.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در همسایگی ما به عنوان یک منبع انرژی است که می توان از این طریق احتیاج های انرژی پاکستان را تامین کرد.

لازم به ذکر است، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اوایل دیماه سال جاری گفت، خط لوله انتقال گاز از ایران تا نزدیک مرز پاکستان کشیده شده و برغم بعضی محدودیت ها که از طرف قدرت های خارجی اعمال می گردد، دو طرف انگیزه جدی برای تکمیل این طرح دارند.

سید محمدعلی حسینی طی مصاحبه با شبکه پاکستانی روز نیوز اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشور هایی است که دارای منبع غنی انرژی به ویژه نفت و گاز است در مقابل انرژی یکی از احتیاج های اساسی رشد و توسعه هر کشور از جمله پاکستان است.

براساس این گزارش، مجمع تبادل نظر های امنیتی اسلام آباد تا فردا ادامه خواهد داشت. قرار است ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در نشست فردا سخنرانی کند.

این برنامه به اهتمام اداره امنیت ملی پاکستان و با مشارکت چهار اندیشکده مطرح این کشور برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1509

به "عمران خان: ایران در همسایگی ما یک منبع غنی انرژی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: ایران در همسایگی ما یک منبع غنی انرژی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید