فیس بوک قبل از اشتراک گذاری مطلب در خصوص کرونا هشدار می دهد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، به دنبال انتشار انبوهی از اطلاعات غلط، دروغین و قدیمی در خصوص ویروس کرونا در فیس بوک، مدیران این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته اند تا قبل از به اشتراک گذاری هر مطلبی در این زمینه یک پیغام هشدار برای کاربران نمایش دهند و از این طریق به افراد اطلاع دهند که مطلب ارسالی آنها در اصل متعلق به چه منبعی است و اولین بار در چه تاریخی منتشر شده است.

فیس بوک قبل از اشتراک گذاری مطلب در خصوص کرونا هشدار می دهد

کاربران با کسب اطلاع از این مسائل می توانند بهتر در خصوص ضرورت به اشتراک گذاری یا عدم اشتراک گذاری مطلب مد نظر خود تصمیم بگیرند. به عنوان مثال، اگر در این فرایند تعیین گردد، مطلب ارسالی کاربر قدیمی است وی دیگر تمایلی به بازنشر آن نخواهد داشت. همچنین از این طریق اعتبار مطلب ارسالی با توجه به سایت منبع اصلی آن تعیین می گردد.

از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا، فیس بوک به منبعی برای بازنشر اطلاعات دروغ در این زمینه مبدل شده است. همین مساله باعث انتقادهای گسترده از مدیران این شبکه اجتماعی و حتی تهدید آن به تعقیب قضائی شده است. فیس بوک مدتی است گروه هایی را که حامی عدم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی هستند یا اخبار دروغ در خصوص ویروس کرونا به اشتراک می گذارند را مسدود می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1135

به "فیس بوک قبل از اشتراک گذاری مطلب در خصوص کرونا هشدار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک قبل از اشتراک گذاری مطلب در خصوص کرونا هشدار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید