قمی ها قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

به گزارش مجله عکسفا، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به این که فرایند بستری در بیمارستان های قم همچنان صعودی است از مردم استان تقاضا داریم تا بهداشت فردی را رعایت نموده و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

قمی ها قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی ابرازه سه شنبه 13 اسفند گفت: سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا تا زمانی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت ننمایند، ادامه می یابد و اگر خود مردم به این امر توجه داشته باشند، به طور قطع شاهد سیر نزولی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درحال حاضر 840 نفر در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری و طی 24 ساعت گذشته نیز 85 نفر با بهبودی کامل از این مراکز مرخص شده اند.

ابرازه تاکید نمود: هیچ بیماری با مشخصه کرونا به بیمارستان شهدای نیروگاه مراجعه ننموده است، و مادران باردار و دیگران می توانند به راحتی از خدمات این بیمارستان استفاده نمایند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور کاهش بار مراجعات به اورژانس های بیمارستانی، 13 مرکز جامع خدمات سلامت در استان قم فعال شده که 16 ساعت در شبانه روز خدمات رسانی می نمایند به همین دلیل بیماران می توانند به جای مراجعه به اورژانس های بیمارستانی به این مراکز مراجعه نمایند.

براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت تا ظهر دیروز (دوشنبه)، هزار و 501 نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 66 نفر فوت نموده اند.

تا به امروز 91 هزار و 308 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و 120 نفر جان خود را به علت بیماری کووید 19 از دست داده اند و 48 هزار و 253 نفر بهبود یافته اند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز نمایند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه شده، بیش ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 797

به "قمی ها قرنطینه خانگی را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قمی ها قرنطینه خانگی را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید