قیمت اجاره ویلا و سوییت در متل قو (سلمان شهر)

به گزارش مجله عکسفا، ایران سرزمینی با زیبایی ها و جاذبه های گردشگری مختلف است که برای همه افراد اعم از گردشگر یا مسافران و محلی های هر منطقه جذابیت های خاص خود را دارد. اگر بخواهیم بین مناطق مختلف ایران پر طرفدارترین آن را معین کنیم، به جرات می توان گفت مناطق شمالی ایران به دلیل طبیعت زیبا و ساحل های چشم نواز بهترین مناطق برای سفر، گردشگری و تفریح هستند؛ البته بد نیست بدانید در بخش های شمالی هم بعضی مناطق نسبت به سایر بخش ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. یکی از معروف ترین مناطق گردشگری شمال ایران، منطقه گردشگری و گردشگری متل قو یا سلمان شهر است. این شهر به دلیل مجاورت با ساحل دریا و جنگل، بهره مندی از شرایط آب و هوایی ایده آل و وجود هتل و اقامتگاه های معروف، محبوبیت زیادی دارد. این موقعیت ویژه باعث شهرت بیشتر سلمان شهر نسبت به سایر مناطق شمالی ایران شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی سلمان شهر یا همان متل قو سابق پرداخته و قیمت اجاره یا رهن ویلا در آن را آنالیز کنیم؛ بنابراین در صورتی که شما هم قصد خرید، رهن یا اجاره ویلا در این منطقه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت اجاره ویلا و سوییت در متل قو (سلمان شهر)

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

داستان تولد یک شهر

بر اساس مستندات تاریخی، فردی به نام جمشید جوانشیر، بنیان گذار شهر ساحلی سلمان شهر کنونی بوده است. جمشید جوانشیر جوانی بود که در حدود سال های 1325 تا 1330 به شمال ایران سفر نموده و برای اولین بار به تماشای دریا نشست. جوانشیر به شدت به منظره دریا علاقمند شد و تصمیم گرفت مناطق مجاور دریا را برای سکونت دائمی خود انتخاب کند. جمشید جوانشیر برای اقامت و امرار معاش کارهای مختلفی مانند کشاورزی، ماهیگیری و دیگر اموری که بیشتر ساکنان منطقه شاقتصادی کشور به آن مشغول هستند را در پیش گرفت. در نهایت همه این تجربه ها به شکست رسید.

در این مدت و اقامت کنار دریا، جمشید جوانشیر از وجود چند هتل در آن منطقه آگاه شد. او همچنین متوجه شده بود که هیچ یک از این هتل ها کنار دریا واقع نشده اند. بنابراین تصمیم گرفت شانس خود را در ساخت هتل امتحان کند. در 6 ماهه دوم سال و پیش از عید 1338، جمشید جوانشیر ساختمانی کوچک شامل یک سالن 220 متری، 12 اتاق و 2 ویلا در یکی از زمین های مجاور دریا بنا کرد. این مسافرخانه کوچک، با الهام از قوهای زیبایی که در محل سکونت جوانشیر وجود داشتند، متل قو نام گرفت. در اولین روز عید 1338 همه اتاق های متل قو اجاره داده شدند. این موضوع انگیزه جمشید جوانشیر را برای توسعه کار خود بیش از پیش کرد. به این ترتیب متل قو به دنیا آمد.

سال ها بعد این منطقه به خوبی رشد کرد و یک روستای کوچک به شهری عظیم با امکاناتی مانند مدرسه، بانک، مسجد، فروشگاه، درمانگاه و… تبدیل شد و ساقی کلایه نام گرفت. دلیل این نام گذاری به ساقی دختر جمشید جوانشیر برمی گردد. کلایه نیز در زبان گیلکی به معنای محله است. پس از مدتی و درسال 1341، شهرداری مشترکی برای ساقی کلایه و کلار آباد افتتاح شد و همسر جمشید جوانشیر به عنوان اولین شهردار زن ایران، مدیریت آن را بر عهده گرفت. پس از انقلاب اسلامی، ساقی کلایه که به متل قو معروف بود، تغییر نام پیدا کرد و به سلمان شهر تبدیل شد. این شهر همچنان یکی از عظیم ترین، گران قیمت ترین و پر رونق ترین جاذبه های توریستی و گردشگری شمال ایران محسوب می گردد.

موقعیت جغرافیایی سلمان شهر (متل قو)

سلمان شهر در استان مازندران واقع شده است و به دلیل قرارگیری در مناطق شاقتصادی ایران، آب و هوای بی نظیری دارد. سلمان شهر در مجاورت دریای خزر قرار گرفته است و سواحل ماسه ای نرم دریا زیبایی و جذابیت این شهر ساحلی را بیش از پیش بالا برده است. سلمان شهر از سوی دیگر به جنگل های سر سبز و باطراوت شاقتصادی ایران می رسد. پنهان شدن شهر میان جنگل و دریا موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برای آن رقم زده است؛ اما جذابیت بیشتر منطقه را می توان در فاصله کوتاه ساحل دریا تا دامنه کوه ها و جنگل های شمال پیدا کرد. همچنین بد نیست بدانید سلمان شهر در نزدیکی غار دانیال کنار روستای دانیال قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری سلمان شهر

گرچه سلمان شهر یا متل قوی سابق، مانند سایر روستاها و شهرهای شاقتصادی ایران سفر لذت بخش و خاطره انگیزی برای مسافران فراهم می نماید؛ اما به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری مختلف نسبت به مناطق دیگر شرایط بهتری دارد. در ادامه برخی از جذابیت های توریستی سلمان شهر را آنالیز می کنیم:

مجاورت با آبی بی کران دریای خزر

اولین دلیلی که باعث پیدایش این منطقه و رونق آن شد، مجاورت ساقی کلایه با دریای خزر بود. منظره زیبای دریا از پنجره هر ساختمانی به خوبی پیدا بوده و صدای موج ها باعث آرامش و آسایش هرچه بیشتر مسافران شده است. همچنین نزدیکی به دریا، باعث شده مسافران در هر زمان دلخواه بتوانند مسافت کوتاهی را طی نموده و به دریا برسند.

نزدیکی به طبیعت بکر جنگل

سلمان شهر پوشش جنگلی بی نظیری دارد. بنابراین افرادی که در این منطقه اقامت دارند، می توانند به راحتی به جنگل های سرسبز شمال بروند و از طبیعت زیبای آن انرژی بگیرند.

غار دانیال

همانطور که پیش از این گفته شد، سلمان شهر به غار تاریخی و گردشگری دانیال نزدیک است. این غار که در روستای دانیال واقه شده است، دومین غار عظیم رودخانه ای ایران محسوب می گردد. وجود جوی، چشمه و رودخانه های متعدد داخل غار دانیال آن را بیش از پیش جذاب نموده است. بد نیست بدانید آب رودخانه های موجود در غار دانیال قابل شرب بوده و بسیار زلال است. این غار در فصول مختلف سال باعث سرازیر شدن جمعیت بسیار زیادی سمت سلمان شهر می گردد.

مراکز خرید

کنار همه جاذبه های طبیعی که در منطقه سلمان شهر قرار گرفته است، بد نیست برخی سازه های دست بشر را نیز نام ببریم. سلمان شهر دارای مراکز خرید متنوعی است که برند و مارک های معتبر داخلی و خارجی متعددی میان آن ها خودنمایی می نمایند. این مراکز خرید با ارائه کالاهایی جذاب و با کیفیت مسافران زیادی را شیفته خود نموده اند.

الماس قوی خاورمیانه

برج های دوقلو 25 طبقه پروژه الماس قوی خاورمیانه از دیگر جاذبه های متل قو یا سلمان شهر کنونی است. برج های این شهر ساحلی با طراحی بسیار حرفه ای، جذاب و چشم نواز خود به ظاهر شهر جلوه خاصی بخشیده اند. الماس قوی خاورمیانه دارای واحدهای تجاری، مجتمع مسکونی و مجتمع ورزشی بسیار زیبایی است. این برج همچنین هتل 5 ستاره مجلل و گران قیمتی را در خود جای داده است.

رهن یا اجاره ویلا در سلمان شهر

با توجه به ویژگی و جذابیت های سلمان شهر، بدیهی است که سالانه عده زیادی تمایل دارند به این منطقه سفر نموده و از آن دیدن نمایند؛ اما قیمت ویلاهای سلمان شهر به نسبت سایر مناطق شاقتصادی کشور به میزان قابل توجهی گران تر است؛ بنابراین بد نیست پیش از بستن چمدان و عزیمت به سلمان شهر، درباره قیمت رهن و اجاره ویلا در آن اطلاعاتی داشته باشیم. باید بدانید در این منطقه قیمت های متنوعی وجود دارد. به طوری که بیشتر مسافران با هر توان اقتصادی امکان اجاره ویلا را خواهند داشت.

اجاره 100 تا 500 هزار تومان

برای اجاره در این بازه قیمتی، خانه ، سوییت و کلبه های جنگلی مختلفی وجود دارد. برای مثال یک کلبه جنگلی بسیار کوچک با امکانات اولیه در سلمان شهر برای هر شب اقامت مبلغ 100.000 تومان دریافت می نماید. این مبلغ در ایام آخر هفته و روزهای تعطیل به 150.000 تومان می رسد. همچنین یک ویلای دوبلکس در مرکز شهر با وسایل کامل، بسیار تمیز و شیک، مجهز به میز بیلیارد، حیاط و فضای سبز، شبی 400.000 تومان و در روزهای آخر هفته و تعطیلات قیمتی برابر با 500.000 تومان دارد.

اجاره بین 500 هزار تا یک میلیون تومان

با مبلغ بالای 500.000 تومان ویلاهایی با متراژ بالاتر و قابلیت های بیشتر می توان پیدا کرد. یک ویلای عظیم و دوبلکس در خزرشهر با استخر و میز بیلیارد برای هر شب اقامت 600.000 تومان قیمت گذاری شده است. ویلای دوبلکس دیگری نیز با میز بیلیارد، استخر،حیاط و فضای سبز، برای هر شب قیمتی برابر با 750.000 تومان دارد. این ویلا در منطقه توسکا واقع شده است. هر دو ویلا نیز آخر هفته ها و روزهای تعطیل قیمت بالاتری خواهند داشت.

اجاره یک تا 1.5 میلیون تومان

ویلایی دوبلکس در منطقه سی سرا با سونا، استخر، جکوزی، چهار اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی، حیاط عظیم با فضای سبز، برای هر شب اقامت قیمتی برابر با 1.200.000 تومان دارد. از دیگر ویلاهای زیر 1.5 میلیون تومانی، می توان به موردی در مرکز سلمان شهر اشاره نمود. این ویلای دوبلکس به 5 اتاق خواب، 4 سرویس بهداشتی و حمام، میز بیلیارد، باغ عظیم با فضای سبز و گل آرایی حرفه ای، دو آلاچیق، سونا، استخر، جکوزی و اتاقک شیشه ای در بالاترین قسمت ساختمان مجهز شده است. برای اجاره این ویلا مسافران باید شبی 1.400.000 تومان بپردازند. این مبلغ در ایام تعطیل و آخر هفته ها به 1.550.000 تومان می رسد.

با توجه به قیمت های گفته شده می توان در یک جمع بندی گفت که تنوع قیمت های موجود برای اجاره ویلا در منطقه سلمان شهر باعث شده است که هر مسافری با توان اقتصادی مختلف به راحتی بتواند چند روزی را در متل قو یا سلمان شهر اقامت داشته باشد؛ بنابراین همه افراد بدون نگرانی از بودجه خود می توانند به این منطقه خوش آب و هوا و جذاب سفر نموده و اوقات خودشی را تجربه نمایند.

منبع: هومینگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 869

به "قیمت اجاره ویلا و سوییت در متل قو (سلمان شهر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت اجاره ویلا و سوییت در متل قو (سلمان شهر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید