لاوروف: روسیه تنها بر اساس احترام متقابل با دولت جدید آمریکا همکاری می نماید

به گزارش مجله عکسفا، وزیر امور خارجه روسیه با تأکید دوباره بر قبول هر دولت منتخبی از سوی مردم ایالات متحده، اعلام نمود: مسکو فقط در صورت پابیندی به اصول صداقت، احترام متقابل و برابری، با دولت آینده آمریکا همکاری خواهد نمود.

لاوروف: روسیه تنها بر اساس احترام متقابل با دولت جدید آمریکا همکاری می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه شنبه) در مصاحبه با آژانس خبری بین المللی قزاقستان، خاطرنشان کرد که روسیه میخواهد فقط در صورت رعایت­ اصول صداقت، احترام متقابل و برابری، با دولت آینده آمریکا همکاری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام نموده، ما فرایند اوضاع در ایالات متحده را با برخوردی کاری و با آرامش مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و ما هرگونه تصمیمی از جانب مردم آمریکا را می پذیریم و با هر دولت منتخب آنها آماده همکاری خواهیم بود. البته مسلماً این همکاری فقط بر اساس اصول صداقت، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی، می تواند تحقق یابد.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر این مسئله، یادآور شد که مسکو با توجه به این دیدگاه حق دارد انتظار داشته باشد که مقامات واشنگتن آغاز به حساب آوردن منافع قانونی سایر بازیگران بین المللی، از جمله روسیه و قزاقستان و اتحاد مشترک این دو کشور باشد.

لاوروف در پاسخ به این سئوال که روی کار آمدن احتمالی دولت جو بایدن در ایالات متحده چه تاثیری بر فرایند اوضاع دنیای خواهد داشت، شرح داد: روسیه تنها پس از جمع بندی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، خود را آماده هر سناریویی در دنیا نموده است. ما بر این عقیده هستیم که بحث در مورد پیغامدهای نتیجه انتخابات آمریکا برای روابط بین الملل قبل از اعلام نتایج رسمی، بسیار زودهنگام است. این موضع گیری اصولی ما است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد، با قضاوت بر اساس اظهارات بایدن، سیاست خارجی وی بیشتر شبیه همان سیاستی خواهد بود که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دنبال می کرد.

انتهای­­ پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1324

به "لاوروف: روسیه تنها بر اساس احترام متقابل با دولت جدید آمریکا همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه تنها بر اساس احترام متقابل با دولت جدید آمریکا همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید