لوسید ایر قاتل تسلا مدل S

به گزارش مجله عکسفا، این خودرو در نسخه پرچم دار دریم ادیشن شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه ای داشته و مسافت 400 متر را در 9.9 ثانیه و با سرعت 231.7 کیلومتر در ساعت طی می نماید. حداکثر سرعت ایر به 270 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

لوسید ایر قاتل تسلا مدل S

خبرنگاران| سدان برقی لوسید ایر که ماه گذشته میلادی در میان حیرت رسانه ها رونمایی شد، با آمار و اعداد شگفت انگیز خود در زمینه عملکرد فنی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

سرمایه گذاری عربستانی ها در برند نوپای لوسید که قرار است به فراوری دامنه ای از محصولات پیشرفته و لوکس منجر گردد، عظیمترین تهدید علیه برند آمریکایی تسلا قلمداد می گردد. فعلا البته بازی در بخش میانی بازار خودرو آغاز شده و سدان الکتریکی ایر رو در روی تسلا مدل s قرار گرفته است.

از تولد قاتل تسلا مدل اس حدود یک ماه می گذرد و تعداد اندکی از نمونه های فراوری انبوه لوسید ایر در دسترس خریداران قرار گرفته است. البته فعلا دنیا در تب و تاب رشد سرسام آور سهام تسلا می سوزد که از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 5 برابر شده است.

ایلان ماسک اینروز ها راضی است و به عنوان دومین مرد ثروتمند دنیا برنامه های بسیاری دارد. با این حال لوسید ایر خودرویی است که وارد رینگ شده تا دور تازه ای از جدال میان غول های خودروسازی در آمریکا را کلید بزند. نکته جالب ماجرا این است که لوسید با پول های صندوق رفاه ملی عربستان فراوری شده است.

لوسید ایر که به حمایت سرمایه گذاران متمول عرب دلگرم است، طبق برنامه لوسید، سدان ایر قرار است در رده قیمتی 80 تا 160 هزار دلاری خریداران متمول را هدف قرار دهد. لوسید در حالی با خودرو ایر به این بخش مهم از بازار حمله نموده که در پیش رو، رقبای عظیمی اعم از مرسدس اس کلاس و ب. ام؛ و سری 7 یا تسلا مدل اس و پورشه تایکان را می بیند.

لوسید ایر معرفی شده دارای مجموعه باتری 113 کیلووات ساعتی و یک جفت پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت 1080 اسب بخاری است. این خودرو در نسخه پرچم دار دریم ادیشن شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیه ای داشته و مسافت 400 متر را در 9.9 ثانیه و با سرعت 231.7 کیلومتر در ساعت طی می نماید. حداکثر سرعت ایر به 270 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

دیگر نسخه های این خودرو عبارت اند از مدل پایه ایر، مدل ایر تورینگ و ایر گرند تورینگ. دو پیشرانه مدل گرند تورینگ حداکثر قدرت 800 اسبی فراوری نموده و باعث ایجاد شتاب 3 ثانیه ای و طی مسافت 400 متری در 10.8 ثانیه با سرعت 214 کیلومتر در ساعت می شوند.

این خودرو می تواند با وجود رینگ های 19 اینچی و لاستیک های ویژه شعاع حرکتی 832 کیلومتری را ثبت کند. در مقابل باید گفت نسخه پرفورمنس ایر دریم ادیشن برد 748 کیلومتری را با رینگ های 21 اینچی بر جای می گذارد. البته در صورت استفاده از رینگ های کوچک تر 19 اینچی برد خودرو به 809.5 کیلومتر خواهد رسید.

مدل ایر تورینگ قدرت 620 اسب بخاری، شتاب 3.2 ثانیه ای و رکورد عبور از مسافت 400 متر در 11.4 ثانیه و با سرعت 197.9 کیلومتر در ساعت دارد. این نسخه از ایر شعاع حرکتی 653 کیلومتری را با رینگ های 19 اینچی به دست می آورد. لوسید فعلاً مشخصات مربوط به نسخه پایه ایر را اعلام ننموده است.

سیستم باتری 924 ولتی لوسید ایر که بالاترین ولتاژ در بین خودرو های الکتریکی دنیا محسوب می گردد، با یک پکیج 113 کیلووات ساعتی با بالاترین بهره وری، تمامی رقبا را به چالش می کشد. تمامی مدل های این خودرو با استفاده از شارژر سریع خواهند توانست در عرض یک دقیقه شارژ 32 کیلومتری را به دست آورند. به این ترتیب تنها در عرض 20 دقیقه می توان خودرو را برای ثبت مسافت 482 کیلومتری شارژ کرد.

داخل کابین لوسید ایر فضایی جادار و با طراحی آینده نگرانه دیده می گردد. هدف از این طراحی ایجاد حداکثر فضا بوده است. با در نظر دریافت این موضوع باید گفت ایر از کاکپیت شیشه ای منحنی 34 اینچی با صفحه نمایش 5 K سود می برد. عملکرد های کلیدی خودرو توسط صفحه نمایشی که لوسید آن را پانل پایلوت می نامد کنترل خواهند شد. این صفحه نمایش می تواند در زمان عدم استفاده داخل داشبورد پنهان گردد.

این خودرو از سامانه هوشمند و گویای آمازون الکسا سود برده و از به روزرسانی از راه دور پشتیبانی می نماید. ایر همچنین دارای شیشه جلوی مشابه تسلا مدل X است که به سمت سقف کشیده شده است. به این مورد باید یک پانل شیشه ای عظیم در بالای ردیف دوم را نیز اضافه نمود.

لوسید همچنین بسته دستیار راننده کاملی را در نظر گرفته و نام آن را لوسید دریم درایو گذاشته است. این سیستم از 32 حسگر مختلف از جمله لیدار سود برده و سیستم خودران سطح 2 و 3 را ارائه می نماید. گفته می گردد این خودرو در سال 2022 به سری جدید سامانه خودران لوسید مجهز خواهد شد که سطح 4 بوده و عملکرد درخشانی دارد.

در مدت کوتاهی که از معرفی این خودرو گذشته، لوسید ایر توانسته تعدادی از رکورد های دنیای را جابجا کند. برای نمونه بیشترین شعاع حرکتی برای یک محصول برقی بردبلند، کمترین زمان ممکن برای پیمودن درگ یا مسافت 400 متر در بین سدان های برقی، بهترین ضریب آئرودینامیک در میان خودرو های فراوریی دنیا که طبق اعلام شرکت به 0.21 برای ضریب درگ می رسد.

همچنین این خودرو در کمترین زمان ممکن قادر به شارژ باتری خود است که این به معنی کیفیت ساخت بالای لوسید ایر می باشد.

قیمت لوسید ایر 2021 از 72500 دلار برای نسخه پایه آغاز می گردد. البته این مبلغ پس از کسر 7500 دلار مشوق های دولتی محاسبه شده است. قرار است این خودرو به شکل گسترده از سال 2022 در سرتاسر دنیا عرضه گردد. البته افرادی که تمایل دارند نسخه مجهزتری از ایر داشته باشند، باید بهای بالاتری را تا سطح 87500 دلار برای نسخه تورینگ انتخاب نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1363

به "لوسید ایر قاتل تسلا مدل S" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوسید ایر قاتل تسلا مدل S"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید