محرومیت عربستان از بیش از 27 میلیارد دلار درآمد نفتی

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : ریزش قیمت نفت، عربستان سعودی را سال جاری از 27.5 میلیارد دلار درآمد نفتی محروم کرد.

محرومیت عربستان از بیش از 27 میلیارد دلار درآمد نفتی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعد عربستان سعودی روز آدینه گفت ریزش قیمت نفت عربستان سعودی را سال جاری از 27.5 میلیارد دلار درآمد نفتی محروم نموده است و اذعان کرد درآمد نفتی فعلی برای پوشش لایحه حقوقها در این کشور کافی نیست.

محمد بن سلمان در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شد، گفت: عربستان سعودی سال گذشته درآمد سال جاری دولت را 222 میلیارد دلار (معادل 833 میلیارد ریال سعودی) پیش بینی نموده بود که از این رقم 137 میلیارد دلار (513 میلیارد ریال) از محل فروش نفت بود. با این حال ریزش قیمت نفت باعث شد درآمد نفتی عربستان سعودی به 109 میلیارد دلار (410 میلیارد ریال) سقوط کند.

ریزش قیمت نفت که بخشی از علت آن جنگ قیمت نفت عربستان و سرازیر کردن حجم بالایی نفت از سوی این کشور به بازار در آوریل بود، باعث شد بزرگترین صادرکننده نفت دنیا سال جاری بیش از 27.5 میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست دهد.

محمد بن سلمان گفت: این درآمدها به تنهایی برای پوشش لایحه حقوقها که در بودجه سال جاری 504 میلیارد ریال برآورد شدند، کافی نیستند و نیازی به گفتن نیست که فاینانس موارد دیگر شامل هزینه سرمایه به میزان 173 میلیارد ریال، مزایای تامین اجتماعی به میزان 69 میلیارد ریال، لایحه فعالیت و تعمیرات به میزان 140 میلیارد دلار و موارد دیگر تا چه حد سخت بوده و به معنای رکود مالی و از دست رفتن میلیونها شغل بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ریزش قیمت نفت عربستان سعودی را وادار نموده است به اقدامات ریاضتی نظیر سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزودن، کاهش پرداخت یاری به خانواده های فقیر و قطع یاری هزینه های زندگی کارمندان دولتی متوسل گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1283

به "محرومیت عربستان از بیش از 27 میلیارد دلار درآمد نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت عربستان از بیش از 27 میلیارد دلار درآمد نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید