محموله دارویی اربعین ویژه عتبات مقدسه ارسال شد

به گزارش مجله عکسفا، محموله 160 تنی دارو و تجهیزات درمانی هلال احمر ویژه ایام اربعین صبح امروز در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بارگیری و به عراق ارسال شد.

محموله دارویی اربعین ویژه عتبات مقدسه ارسال شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، دکتر محمودرضا پیروی در مراسم بارگیری 160 تن دارو و تجهیزات درمانی هلال ویژه ایام اربعین که در سازمان امداد و نجات برگزار گردید، گفت: به دلیل افزایش تعداد زائران در امسال؛ نیروها، امکانات و تجهیزات هلال احمر برای پوشش مراسم اربعین نیز رشد 40 درصدی داشته است.

پیروی اضافه نمود: هرسال و در ایام اربعین، پایگاه های امدادی هلال احمر چه در داخل کشور و چه در کشور عراق وظیفه سنگینی برای خدمت به زائران برعهده دارند.

وی گفت: به دلیل تجمع زائران در کشور های عراق و عربستان در ایام مناسبتی سال و کافی نبودن امکانات و تجهیزات پزشکی، درمانی و دارویی این کشور ها برای ارائه خدمات شایسته به زائران، جمعیت هلال احمر ایران در کشور های عراق و عربستان وظیفه ارائه خدمات درمانی و در کشور خودمان وظیفه ارائه خدمات امدادی به زائران را برعهده دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی امدادگران، نجاتگران و کادر پزشکی و درمانی هلال برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی اضافه نمود: هلال احمر در اربعین امسال در 4 قرارگاه و 80 مرکز به زائران خدمات می دهد که 60 پایگاه به شکل مرکز درمانی در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و جهت های پیاده روی زائران فعالیت می نمایند.

پیروی تعداد نیرو های عملیاتی حاضر در مراسم اربعین امسال در پایگاه ها و قرارگاه های امدادی هلال احمر را 43 هزار نفر بیان کرد و گفت: علاوه بر این تعداد نیرو، 4 فروند بالگرد هلال احمر پشتیبانی امداد هوایی را برعهده دارند. 42 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در کشور عراق مستقر می شوند.

بیشتر ببینید:

گزارش تصویری دانشجو از بارگیری محموله دارویی ویژه عتبات مقدسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 364

به "محموله دارویی اربعین ویژه عتبات مقدسه ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله دارویی اربعین ویژه عتبات مقدسه ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید