مخالفت آلمان با برداشتن تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا

به گزارش مجله عکسفا، وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر لزوم ایفای نقش روسیه برای انتها جنگ در شرق اوکراین اضافه کرد، در حال حاضر دلیلی برای برطرف تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو وجود ندارد.

مخالفت آلمان با برداشتن تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ساعاتی بعد از اعلام موافقت مسکو و کی یف برای اجرای آتش بس کامل در شرق اوکراین خاطرنشان کرد، در شرایط جاری دلیلی برای برداشته شدن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه وجود ندارد.

بامداد امروز سه شنبه بعد از برگزاری اولین نشست مشترک ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهور روسیه و اوکراین در چارچوب نشست چهار جانبه نورماندی در فرانسه، سران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه بیانیه ای مشترک صادر و از توافق درباره آتش بس کامل در شرق اوکراین خبر دادند.

این ملاقات چهارجانبه با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس برگزار گردید. طبق این بیانیه مشترک، پوتین و زلنسکی توافق کردند از سرانجام امسال میلادی در شرق اوکراین آتش بس کامل برقرار گردد و آنها تا ماه مارس سال 2020، مجددا بخش دیگری از نیروهای نظامی خود را از مناطق درگیری شرق اوکراین خارج نمایند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به بعضی برآورد ها در مورد برطرف تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در واکنش به توافق اخیر در نشست پاریس واکنش نشان داد و این احتمال را به شدت رد نموده است.

وی در پیغامی توئیتری نوشت: مردم در شرق اوکراین برای مدت های طولانی منتظر صلح مانده اند. تا الان هیچ دلیلی برای مخالفت کردن با سیاست تحریم های اتحادیه اروپا وجود نداشته است.

به دنبال انتشار این پیغام توئیتری وزیر خارجه آلمان، رسانه های غربی خبر دادند که برطرف تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه جزو برنامه های نشست سران شورای اروپا در تاریخ 12 دسامبر (21 آذرماه) نیست.

اتحادیه اروپا در سال 2014 در انتقاد از مواضع مسکو در قبال اوکراین و همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه تحریم هایی علیه روسیه اعمال نموده و مسکو را به دخالت در درگیری های نظامی در مناطق شرقی اوکراین و حمایت از جدایی طلبان متهم نموده است.

اتحادیه اروپا از سال 2014 تحریم های خود علیه روسیه را در رابطه با اوکراین تمدید نموده و برای آخرین بار این تحریم ها تا 31 ژانویه 2020 تمدید شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 523

به "مخالفت آلمان با برداشتن تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمان با برداشتن تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید