مسکن ارزان می گردد؟

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن، در مورد آینده قیمت مسکن اظهار کرد: تا مادامی که نقدینگی افزایش پیدا کند، تورم بالا رود و دلار گران تر گردد، فشار افزایش قیمت ها بر روی مسکن خواهد بود.

مسکن ارزان می گردد؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق های چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی اضافه کرد: در صورتی که در سیاست گذاری ها تغییر ایجاد گردد و گشایشی در روابط خارجی به وجود آید، قیمت دلار نیز تعدیل خواهد شد و می توان انتظار توقف رشد قیمت مسکن را داشت و حتی می توان انتظار کاهش اندکی قیمت را نیز داشت.

این کارشناس بازار مسکن توضیح داد: با روندی که در حال حاضر اقتصاد کشور در پیش گرفته است، چنین چشم اندازی متصور نیست و بعید به نظر می رسد که قیمت مسکن کاهش پیدا کند، اما رشد قیمت مسکن به این شدت که طی چند ماه گذشته بوده است دیگر نیست و سرعت رشد قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد نمود.

سلطان محمدی عنوان نمود: 6 ماه نخست سال جاری عملا ماهانه قیمت مسکن به طور میانگین 12 درصد افزایش یافت، ولی در شهریور ماه این رشد قیمت ها به 5 درصد رسید و از شتاب افزایش قیمت مسکن کاسته شد؛ البته 5 درصد هم عدد نگران کننده ای است.

وی تاکید نمود: قیمت مسکن هیچ گاه در ایران به صورت کاهشی نبوده و نیست و در بازه زمانی خیلی کوتاهی در تاریخ ساخت و ساز بوده است که قیمت مسکن کاهش پیدا نموده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1139

به "مسکن ارزان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن ارزان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید