مقامات حزب الله بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند

به گزارش مجله عکسفا، رئیس شورای اجرایی حزب الله و معاون وی اعلام کردند با توجه به شرایط بحرانی فعلی لبنان دولت جدید هر چه سریع تر باید تشکیل گردد و عده ای باید از سنگ اندازی در این جهت دست بردارند.

مقامات حزب الله بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله بیان کرد، لبنان در ماه های اخیر وارد مرحله خطرناکی شده که شرایط مالی، مالی و معیشتی را را به شکل بی سابقه ای هدف گرفته به همین دلیل امروز احتیاجمند راه حلی جدی برای حل شرایط کنونی است.

بر اساس گزارش وبگاه العهد، صفی الدین ادامه داد، انتظار می رود در تشکیل دولت نجات تسریع گردد و همه باید درک نمایند، سنگ اندازی در جهت تشکیل دولت به مثابه ضربه ای کاری به اقتصاد است؛ مرحله فعلی مرحله چالش ها نیست بلکه مرحله مسؤولیت مشترک برای نجات کشور است.

وی توضیح داد، لبنان از بحران های بزرگ و خطرناک در رنج است و بعضی نباید از کار سیاسی برای به دست آوردن دستاورد به نفع خود استفاده نمایند. هر کسی می تواند احساسات طایفه ای را شعله ور کند و این کار احتیاج به شجاعت ندارد؛ شجاعت آن است که مواضع سیاسی در سطح خطرناک بودن مرحله فعلی باشد.

علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله هم بیان کرد، مرحله فعلی لبنان تشکیل هر چه زودتر دولت را می طلبد و تأخیر در این فرایند جایز نیست.

بر اساس گزارش وبگاه العهد، دعموش ادامه داد، حسان دیاب نخست وزیر مکلف کوشش های زیادی را برای تشکیل دولت انجام می دهد و دستش را به سوی همه دراز نموده است؛ طرف های سیاسی هم باید به وی در تسهیل مأموریتش یاری و با او همکاری نمایند.

وی توضیح داد، طرف های سیاسی، دیاب را به عنوان شخصیتی مستقل برای نخست وزیری انتخاب کردند و او نخست وزیر نشد گر پس از آنکه تمام کوشش های برای قانع کردن سعد الحریری به نخست وزیری دوباره مغلوب شد.

شیخ دعموش سپس گفت، حزب الله از حسان دیاب حمایت می نماید اما طرف های دیگری هستند که کوشش دارند در جهت وی سنگ اندازی و مأموریت او را با شکست روبرو نمایند.

وی در سرانجام بیان کرد، امروز باید منافع لبنان مافوق هر چیزی در نظر گرفته گردد و جلوی غرق شدن کشور در آشوب و خلأ سیاسی گرفته گردد.

اعتراضات لبنان از بیست و پنجم مهرماه در اعتراض به شرایط مالی کلید خورد؛ سعد الحریری در هفتم آبان ماه کناره گیری کرد و حسان دیاب در بیست و هشتم آذرماه مأمور به تشکیل دولت جدید شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 624

به "مقامات حزب الله بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات حزب الله بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید