نتایج سمینارهای مشترک با پزشکان چینی، تعداد تست های تشخیص کرونای روزانه در رویان

به گزارش مجله عکسفا، مسئول آزمایشگاه تشخیص کرونای رویان از آزمایش روزانه 70 تا 80 تست تشخیصی کرونا در رویان اطلاع داد و بعضی نتایج سمینارهای مشترک با پزشکان چینی درباره کووید-19 را اعلام کرد.

نتایج سمینارهای مشترک با پزشکان چینی، تعداد تست های تشخیص کرونای روزانه در رویان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دکتر مهدی توتونچی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که ظرفیت آزمایشگاه تشخیص کرونا 200 نمونه در روز است گفت: در حال حاضر روزانه 70 الی 80 نمونه تشخیصی کرونا در این مرکز آزمایش می گردد.

وی درباره سمینارهای پژوهشگاه رویان با متخصصان چینی پیرامون کووید-19 گفت: از اولین روزهایی که اپیدمی وارد کشور شد گروهی از پژوهشگران رویان به طور داوطلبانه افرادی را در کنار یکدیگر گردآوردند که هم در حوزه تشخیص با یکدیگر همکاری نمایند و هم فرصتی ایجاد گردد که متخصصان ایرانی با متخصصان چینی در بیمارستان ونژو چین ارتباط برقرار نمایند تا از تجربیات پزشکان چینی در مورد مقابله با کووید-19 استفاده گردد.

توتونچی اضافه کرد: مجموعه وبینارهایی که میان پزشکانی که تجربه مستقیم از مواجهه با بیمار دارای کووید-19 را در چین داشتند و پزشکان ایرانی که در مسیح دانشوری درگیر کووید-19 بودند و متخصصانی از دانشگاه علوم پزشکی فسا که هنوز بیمار کووید-19 نداشتند برگزار گردید. حاصل این وبینارها بر روی سربرگ دانشگاه علوم پزشکی ونژو و در نیمه اسفند ماه که بسیاری از بیمارستان ها هنوز درگیر کووید-19 نبودند، منتشر شد.

بنا بر مطالب منتشر شده از سوی پژوهشگران رویان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی فسا، پزشکان ایرانی درباره مباحثی همچون تاثیرات هوارسانی غیر تهاجمی(NIV)، مراقبت های ویژه پزشکی، ویژگی های کووید-19، داروی فاویپیراویر، تعویض پلاسما، سی تی اسکن بیماران دارای کووید 19 از متخصصان چینی پرسیدند و آن ها هم در ادامه درباره بعضی ویژگی های کووید19 چنین گفتند: ویژگی منحصر به فرد دیگری که در کرونا ویروس جدید در مقایسه با آنفولانزا وجود دارد این است که بیماران کووید19 تنش معده (تنش شکمی=Belly tension) دارند.

به گفته این متخصصان چینی، سطح اکسیژن پایین، بارزترین ویژگی کرونا ویروس است. در بیشتر شرایط دیگر میزان اکسیژن پایین معمولا با tachycardia (تند تپشی)همراه است. با این حال، در بعضی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس، با وجود اکسیژن کم، ضربان قلب در محدوده طبیعی است.(ویروس ممکن است بر قلب تاثیر بگذارد.)

در بخش دیگری از این وبینارها که از سوی پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار گردید مباحثی درباره دستورالعمل های ضدعفونی کردن اشیا و محیط مطرح شد.

پزشکان چینی در پاسخ به پرسشی درباره خاصیت ضدعفونی نمایندگی بخار هیدروژن پراکسید گفتند: در ضد عفونی کردن کووید-19 پراکسید هیدروژن عمدتا در هوا پخش می گردد. افرادی که آن را اسپری می نمایند، می بایست از سطح سه ایمنی استفاده نمایند. (کلاه جراحی یک بار مصرف، یونیفرم کار، دستکش های لاتکس یکبار مصرف، ماسک محافظت نماینده پزشکی N95، دستگاه تنفسی تمام صورت و یا دستگاه تنفس نماینده هوا). تمام پنجره ها باید به مدت یک ساعت پس از اسپری کردن هیدروژن پراکسید جهت تهویه باز باشند و پرسنل فقط پس از از بین رفتن این ماده به طور کامل می توانند وارد عمل شوند که میزان آسیب به دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی کمتر گردد.

متخصصان چینی در ادامه به بیان دستورالعمل هایی برای ضدعفونی بخش های ایزوله بیماران دارای کووید19 پرداختند. آن ها معتقدند هوا (فضا) نباید در شرایطی که انسان ها حضور دارند ضدعفونی گردد. علاوه بر آن، ضدعفونی نماینده های حاوی کلر با غلظت بالا (1000mglit) نباید به عنوان ضدعفونی نماینده جهت پیشگیری استفاده گردد.

به گفته مسئول آزمایشگاه تشخیص کرونای رویان، در بخش دیگری از این وبینار به مواردی همچون درد قفسه سینه پس از بهبودی در بیماران دارای کووید19 و راهنمای استفاده از ماسک و لباس های محافظت نماینده پرسنل حوزه درمان و سایر مردم در بخش های بستری در کووید 19 اشاره شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان در خاتمه درباره طرح های پژوهشی رویان درخصوص کووید-19 گفت: بعضی طرح ها در رویان، هم در حوزه تشخیص، هم در حوزه توالی یابی ژنوم این ویروس و هم در حوزه درمان با استفاده از سلول های بنیادی مصوب شده و در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 883

به "نتایج سمینارهای مشترک با پزشکان چینی، تعداد تست های تشخیص کرونای روزانه در رویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج سمینارهای مشترک با پزشکان چینی، تعداد تست های تشخیص کرونای روزانه در رویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید