نگرانی نسبت به سرنوشت برگزیت ارزش پوند را به شدت کاهش داد

به گزارش مجله عکسفا، ارزش پوند انگلیس در پی نگرانی سرمایه گذاران بین المللی درباره وضعیت برگزیت با کاهش شدیدی روبرو شده است.

نگرانی نسبت به سرنوشت برگزیت ارزش پوند را به شدت کاهش داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی نگران خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا و تبعات منفی آن بر اقتصاد جهانی و بازارهای اقتصادی هستند، ارزش پوند امروز سه شنبه با کاهش روبرو شد.

بر اساس این گزارش، هر پوند انگلیس در برابر 1.2120 دلار آمریکا داد و ستد شده است که این پایین ترین رقم از مارس 2017 میلادی به شمار می رود. از زمان انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، ارزش پوند بیش از 3.6 درصد کاهش یافته است.

از همه پرسی 2016 میلادی تاکنون که منجر به حمایت مردم انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده است، ارزش پوند 28 سنت کاهش یافته است که این یکی از بیشترین کاهش های ارزش پوند در دهه های اخیر به شمار می رود.

موسسه سرمایه گذاری آی ان جی نیز پیش بینی نموده است که ارزش پوند انگلیس روند نزولی را ادامه خواهد داد. نگرانی ها و نااطمینانی های مربوط به برگزیت فشار زیادی را بر ارزش پوند وارد نموده است.

جانسون وعده داده است تا انگلیس را 31 اکتبر به هر قیمتی از اتحادیه اروپا خارج کند، حتی به قیمت برگزیت بدون توافق.

جانسون که روز دوشنبه به اسکاتلند سفر نموده بود، در جمع خبرنگاران گفت: ما خواهان دستیابی به یک توافق جدید هستیم ولی دولت لندن باید برای برگزیت بدون توافق نیز آماده باشد.

بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که برگزیت بدون توافق موجب وارد شدن شوک های شدیدی به اقتصاد جهانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 178

به "نگرانی نسبت به سرنوشت برگزیت ارزش پوند را به شدت کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی نسبت به سرنوشت برگزیت ارزش پوند را به شدت کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید